Proiectul de reabilitarea a Drumului Naţional 15 A, între Sărăţel şi Tg. Mureş nu este întocmit corect! Sesizarea vine din partea unui consilier local din Teaca, convins că realizare bordurilor în localităţi va spori numărul accidentelor rutiere în zonă.
Angajaţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) au început reabilitarea Drumului Naţional 15A, pe ruta Sărăţel – Reghin, în luna martie a acestui an, pe o porţiune de circa 90 de km. Odată cu executarea lucrărilor, pe acest tronson au apărut şi primele probleme, semnalate de cetăţenii care circulă şi locuiesc în apropiere.
O sesizare în acest sens vine din partea unui consilier local din comuna Teaca, prof. Ioan Mihalci care reclamă faptul că amenajarea bordurilor în localităţi a dus la micşorarea părţii carosabile, un exemplu concret fiind întâlnit pe tronsonul Viile Tecii – Galaţii Bistriţei.
“Vă daţi seama că acest lucru nu va mai permite parcarea autovehiculelor în caz de necesitate, şi se vor produce accidente de circulaţie. Personal, eu i-am întrebat şi pe lucrătorii de la drum de ce execută aşa lucrarea, pentru că nu e bine. Şi mi s-a spus că ştiu acest lucru, doar că aşa e în proiect şi trebuie să îl respecte” a declarat pentru Bistriteanul.ro, consilierul local, Ioan Mihalci.
Pentru remedierea situaţiei pe DN15 A, Mahalci a înaintat vineri, 24 august, către prefectul judeţului Bistriţa – Năsăud, Ani Bob, o sesizare scrisă prin care cere instituţiei să verifice legalitatea proiectului şi schimbarea lui dacă acest lucru se impune, prin eliminarea bordurilor din localităţi şi lărgirea drumului la fel ca înafara localităţilor.
Potrivit informaţiilor postate pe site-ul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, lucrările de modernizare la DN 15 A se vor finaliza în luna martie 2013. Pe durata perioadei de execuţie, conducătorii auto pot folosi ca şi variantă de ocolire a tronsonului, DN 16, ruta Reghin – Cluj – Bistriţa.
FOTO ARHIVĂ