Concursul pentru alegerea unui simbol, a unui brand care să fie montat la intrarea în judeţ a luat startul. Artiştii înscrişi au pregătit mape, poze şi descrieri ale ideilor pe care le au pentru acest simbol. Pana de păun este unul dintre elementele folosite de concurenţii care speră să impresioneze şi să iasă câştigători.
La Art Galeria de pe pietonalul Liviu Rebreanu sunt expuse 20 de planşe cu lucrările artiştilor înscrişi la concursul pentru stabilirea simbolului care să fie montat la intrarea în judeţ.
Competiţia este organizată de către Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud care a format deja un juriu care să analizeze lucrările şi să stabilească un câştigător.
Printre elementele cu care artiştii au încercat să impresioneze sunt legate în special de folclor şi de tradiţii. Pana de păun, reprezentativă pentru judeţul Bistriţa-Năsăud a fost folosită de câţiva dintre artiştii care s-au înscris la concurs.
În perioada 14 – 21 ianuarie lucrările vor fi jurizate şi vor primi note însă câştigătorul va fi aflat abia în luna martie. Bistriţenii pot trece pe pietonal pentru a admira lucrările expuse şi pot chiar să îşi voteze favoritul.
Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud anunţă că lucrările pot fi votate chiar şi de locuitori din alte judeţe.
Marele câştigător va pleca acasă cu un premiu de 5.000 de lei. Ocupantul locului II va primi 3.000 de lei iar cel al locului al III-lea 2.500 de lei. Se va acorda, de asemena şi un premiu din partea publicului. Câştigătorul va fi stabilit în funcţie de opţiunile celor care vor vota iar premiul „de popularitate” este în valoare de 2.500 de lei.