Consilierii municipali s-au reunit astăzi în ședință extraordinară pentru a vota proiectul de hotărâre privind aprobarea listei de prioritate pentru anul 2017 cuprinzând persoanele îndreptățite să primească o locuință ANL. Ședința durează de ore întregi și au fost numeroase intervenții.
164 de persoane sunt pe lista celor cae au primit aprobare pentru o locuință ANL, în timp ce 39 de dosare au fost respinse. Consiliul Local Bistrița s-a reunit astăzi pentru a vota proiectul de hotărâre referitor la această situație, 11 dosare ridicând semne de întrebare Consiliului Municipal.
Ședința a început cu propunerea consilierului Ioan Peteleu (PNL) de a amâna acest proiect de hotărâre pentru ședința ordinară de la sfârșitul lunii. Acesta a fost susținut de colegul său, Sorin Hangan. Consilierul Sorin Hangan a fost tranșant în luarea sa de cuvânt: „Recomand încă o sesiune de selecție de dosare într-o perioadă de aproximativ 3 luni de zile cu acordul Ministerului pentru a beneficia de locuințe și cei care au fost respinși sau cei care nu au depus dosarul la termen. (...) Am cunoscut două spețe pe care le-am dezbătut îndelung. Mie mi se pare că sunt depunători de cereri care au fost respinși de comisie superficial sau pe nedrept”.
Primarul Ovidiu Crețu a replicat: „Vă asigur că în comisia de analiză s-a lucrat foarte serios. (...) E dreptul dumneavoastră să faceți propuneri aici și acum să fie completată lista pe care a analizat-o comisia”.
Consilierul municipal Antal Attila a spus că își dorește o comisie de contestație foarte pregătită pentru că ar mai putea fi găsite cazuri care ar trebui să primească o locuință ANL: „Cred că vor fi multe cazuri care vor ajunge pe listă, dar nu cred că este necesară o amânare pentru că perioada care va trece fură din timpul contestațiilor, iar până la sfârșitul lunii februarie această listă trebuie finalizată”.
„Nu cred că putem modifica noi de la această masă această listă propusă de o comisie care a analizat luni de zile. (...) Eu am făcut, cred, o propunere pertinentă vis-a-vis de ce s-a discutat în comisiile reunite. Cred că sunt cazuri și au fost expuse de mai mulți consilieri în care comisia trebuia să solitice clarificări, dovezi suplimentare, față de documentele conforme care s-au solicitat până la 31 decembrie”, a spus Ioan Peteleu, motivându-și astfel propunerea de amânare a proiectului de hotărâre.
Primarul Ovidiu Crețu a replicat că „necunoașterea legii nu ne scapă de efectele ei” și că cei care au aplicat pentru o locuință ANL trebuiau să se intereseze, să ceară consiliere. „Îmi pare rău pentru cei care nu au depus documentele necesare. Din punct de vedere al modului în care s-a lucrat în comisie eu spun că totul a fost în regulă. Cei care nu împărtășesc punctul de vedere au dreptul să facă alte propuneri care vor fi votate în Consiliul Local”, a conchis primarul.
„Nu s-a respins niciun dosar care să întrunească toate condițiile legale. Revin și reiterez ideea că am venit cu acea recomandare de a face încă o sesiune, ca cei care doresc să obțină o locuință ANL să vină cu documentele necesare. Și în alte județe au fost situații, dacă au rămas locuințe goale s-au distribuit. Suntem aici să le distribuim celor care au nevoie de ele. Comisia a lucrat 100% extraordinar de corect!”, susține consilierul municipal Mărioara Gaga-Seica, care a și făcut parte din comisia de evaluare, alături de alți patru consilieri municipali.
În timpul ședinței, o persoană care se află pe lista celor respinși a luat cuvântul și a expus motivele pentru care consideră că ar trebui să se afle pe lista celor care vor primi ANL. Ca replică la propunerea viceprimarului Cristian Niculae de a o include pe Monica Frandeș pe listă, consilierul Filip Moisil a susținut că această problemă trebuia rezolvată în comisie, nu într-un mod „sentimental”, public. Secretarul Floare Gaftone a precizat că această schimbare subită a listei nu este legală, iar persoanele interesate să primească o locuință ANL trebuie să depună o contestație în termenul stabilit.
Discuțiile și contrele durează de ore întregi în cadrul ședinței extraordinare. Consilierii au luat o pauză pentru a stabili care e cea mai bună soluție.
Contestaţiile se vor adresa Primarului municipiului Bistriţa în termen de 7 zile de la afişarea listelor de prioritate, iar soluţionarea se va asigura în termen de 15 zile de la primire, în condiţiile legii.