Deputatul Ioan Oltean isi doreste ca plafonul pentru cheltuielile de personal din cadrul Primariei Bistrita sa creasca, astfel incat cei 250 de asistenti personali sa nu isi piarda locul de munca. Deputatul sustine ca va depune toate eforturile necesare pentru a ajuta la cresterea plafonului.
"Eu am o relatie foarte buna cu primarul Ovidiu Cretu, chiar ieri am vorbit cu el la telefon si ma intrebat daca pot garanta intr-un fel sau altul majorarea plafonului in ceea ce priveste cheltuielile de personal. L-am asigurat ca acest plafon se va majora si ca vreau ca cele aproximativ 250 de persoane care sunt angajati ca si asistenti personali si care erau pusi in situatia de a-si pierde locul de munca sa fie mentinute, sa ramana angajate" a declarat Ioan Oltean in cadrul unei conferinte de presa organizata astazi la sediul PD-L BN.
Deputatul asigura ca va depune toate eforturile ca plafonul sa creasca si sa nu fie probleme in ceea ce priveste plata asistentilor personali din Bistrita.
De asemenea, Oltean a declarat ca s-a inteles cu primarul Cretu ca ordinul prin care celor aproximativ 250 de asistenti personali sa le fie suspendate contractele de munca sa fie retras.
"Nu vreau sa comentez ordinul dat de Ministerul Finantelor si de cel al Ministerului Administratiei si Internelor. Vreau sa va spun ca ca am depus la Ministerul Finantelor o adresa care a venit din partea directiei Generale a Finantelor Publice Bistrita-Nasaud in ceea ce priveste majorarea plafoanelor pentru toate localitatile din Bistrita-Nasaud care au solicitat acest lucru. Situatia de la Bistrita nu este singura de acest gen, astfel de probleme intalnim in foarte multe localitati ale judetului" a mai precizat Oltean.
Plafonul pentru cheltuielile de personal al Primariei Bistrita este in acest an de aproximativ 52 de milioane de lei. Cu acesti bani, autoritatile locale nu isi permit sa ii plateasca si pe cei 250 de asistenti personali pe care ii are angajati.
Pentru a iesi din aceasta situatie, solutia gasita de municipalitate a fost aceea de a suspenda contractele de munca pentru cei 250 de asistenti personali si de a da indemnizatia direct persoanelor care sufera de handicap, astfel acesti bani nu ar mai fi incadrati la cheltuieli de personal.
La primarie inca nu s-a schimbat nimic. Municipalitatea sustine ca pana in momentul in care nu se va primi un act oficial de la Finante, ordinul de suspendare a contractelor de munca ramane "in picioare".