Liceul Tehnologic Lechinţa şi Liceul Tehnologic Forestier Bistriţa au găzduit seminariile de valorizare a rezultatelor proiectului „O şansă pentru viitor - Servicii integrate pentru tineri aflați în situație de risc într-un Centru Social Multifuncțional”.
Proiectul - iniţiat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Suceava, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Bistriţa Năsăud, Liceul Tehnologic ”Oltea Doamna” Dolhasca, Asociaţia Consultanților în Dezvoltare Comunitară Suceava și Jazzmontor AS Norvegia – a fost implementat cu sprijinul financiar al Programului R010 – CORAI, program finanțat de Granturile SEE 2009-2014 și administrat de Fondul Român de Dezvoltare Socială.
Proiectul a urmărit îmbunătăţirea situaţiei tinerilor aflaţi în situaţii de risc din regiunile NV şi NE ale României, prin înfiinţarea a 4 Centre Sociale Multifuncţionale şi iniţierea unor servicii educaţionale şi de sprijin, care să faciliteze integrarea mai facilă a acestora pe piaţa muncii.
În judeţul Bistriţa-Năsăud, au fost înfiinţate 2 Centre Sociale Multifuncţionale (CSM), în cadrul Liceului Tehnologic Lechinţa și Liceului Tehnologic Forestier Bistriţa. În aceste Centre au fost organizate o serie de servicii educaţionale şi de sprijin pentru 200 de tineri în situaţii de risc, care, la final de proiect, au generat rezultate cantitative şi calitative.
Astfel, serviciile de formare profesională au constat în cursuri de competenţe antreprenoriale (lucrător în gospodărie agroturistică şi manichiură-pedichiură), cursuri de dezvoltare competenţe şi abilităţi - competenţe informatice şi competenţe de comunicare în limba engleză, școala de conducere auto.
Serviciile de educaţie nonformală s-au organizat sub forma atelierelor de artă tradiţională, susţinute de meşteri populari.
30 de tinere și-au însușit și dezvoltat tehnicile specifice artei tradiţionale în ateliere de Cusut mărgele, Pielărie, Ţesătorie, Împletit nuiele.
Serviciile de consiliere profesională şi vocaţională, susţinute de specialişti au avut drept rezultat dezvoltarea abilităţilor de viaţă pentru tineri, împreună cu părinţii şi tutorii acestora.
Organizarea cursurilor de formare profesională pentru 25 de specialişti, alături de dezvoltarea unei platforme de coaching şi instruire online reprezintă alte rezultate generatoare de efecte calitative în rândul beneficiarilor şi ai comunităţii.
Pentru conştientizarea necesităţii educaţiei în rândul tinerilor aflaţi în situaţii de risc s-au desfăşurat campanii de informare şi promovare a ideilor inovatoare ale proiectului în rândul membrilor comunităţii. Însuşirea unor metode inovative în munca cu tinerii s-a realizat în cadrul cursului de „Digital Storytelling”, organizat de partenerul norvegian, la care au participat specialişti, voluntari, experţi din cadrul proiectului.
Prin activităţile desfăşurate, cei peste 600 de beneficiari ai proiectului, au avut oportunitatea de a-şi îmbogăţi experienţa profesională, de a-şi însuşi tehnici noi de învăţare, de a exersa abilităţi şi deprinderi care le vor facilita inserţia pe piaţa muncii la nivel local şi regional.
Echipa de proiect