„Numele meu este Cătălina Cocan. Sunt profesoara care, anul trecut a câștigat una dintre cele cinci burse acordate, la nivel mondial, de Cambridge Language Assessment. Sunt un profesor obișnuit care speră că va reuși să-și facă bine meseria pentru care s-a pregătit. Din nefericire, acest lucru este imposibil...”
Sunt primele cuvinte ale unei scrisori emoționante trimise de Cătălina Cocan, din Bistrița, profesoară la Şcoala generală „Alexandru Vaida-Voevod” din Cluj-Napoca, aceeși care anul trecut câştiga o bursă Cambridge English Language Assessment pentru care a concurat cu mii de profesori din întreaga lume.
Profesoara i-a scris ministrului Educaţiei, Remus Pricopie, cerându-i, printre altele, completarea Codului Etic cu drepturile cadrelor didactice dar şi „abordarea centrată pe elev”: „Numele meu este Cătălina Cocan. Sunt profesoara care, anul trecut, a câștigat una dintre cele cinci burse acordate, la nivel mondial, de Cambridge Language Assessment. Am reprezentat România la nivel internațional și am făcut-o cu mândrie.
Dincolo de acestea, sunt un profesor obișnuit care lucrează într-o școală din România și care, an de an, speră că va reuși să-și facă bine meseria pentru care s-a pregătit.
Din nefericire, acest lucru este imposibil fără intervenția dumneavoastră.
Îmi permit să vă adresez o scrisoare deschisă, formulată cu respectul pe care l-am arătat mereu superiorilor mei. Nu voi aduce în discuție salarizarea sau condițiile de muncă, pentru că aceste probleme dureroase ale dascălilor sunt prezentate frecvent de sindicate.
Rugămintea mea, simplă, vine din partea unui om care și-a ales această meserie din vocație: Lăsați-mă să privesc în ochii copiilor pe care îi învăț!” Cam așa începe scrisoarea adresată recent ministrului Educației de Cătălina Cocan și, pentru că mulți dintre prietenii și colegii ei au simțit nevoia s-o susțină, scrisoarea s-a transformat în petiție și a fost deja semnată de aproape 150 de persoane.
„Doriţi să stimulaţi tinerii valoroşi să aleagă să devină profesori şi doriţi implementarea unui Cod Etic. Şi eu îmi doresc să lucrez într-un mediu inteligent, guvernat de reguli bine gândite, unde elevii să se simtă în siguranţă, ascultaţi, apreciaţi şi stimulaţi să-şi atingă potenţialul.
Vă sugerez să îmbunătăţiţi Codul Etic, incluzând măsuri de protecţie a cadrelor didactice faţă de comportamentele indezirabile ale elevilor sau ale părinţilor acestora. Doar astfel vom putea privi demn în ochii copiilor pe care îi învăţăm că fiecărei persoane i se cuvine respect” mai scrie Cătălina Cocan.
Profesoara i-a cerut ministrului să păstreze orele de religie în şcoli pentru a-i feri pe elevi „de lipsa empatiei pentru alegerile celor din jur” dar și să reducă numărul de elevi din clase, motivând că pentru un dascăl este greu să lucreze cu 25-30 de copii în acelaşi timp.
Cătălina Cocan îşi încheie scrisoarea cu o rugăminte adresată ministrului: să ia măsurile pe care le consideră oportune „pentru a putea privi, la rândul dumneavoastră, demn în ochii profesorilor, ai elevilor, ai părinţilor”.
Cătălina Cocan predă limba engleză la Şcoala „Alexandru Vaida Voevod” din Cluj-Napoca, utilizând tehnici de artă teatrală sau inventând poveşti pentru a-şi motiva elevii să reţină mai uşor cuvintele.
Textul integral al scrisorii deschise poate fi citit chiar AICI iar detalii despre bursa câștigată anul trecut de profesoara din Bistrița puteți afla accesând linkul de mai jos:
În plin scandal al şpăgilor din şcoli, o profesoară din Bistriţa face senzaţie printre specialiştii de la Cambridge.