Vorba dulce mult aduce! De acest lucru şi-au dat seama şi cei de la Finanţe care pentru a recupera banii de la datornici, au trecut de la constrângere la cuvinte frumoase. Conducerea instituţiei a înfiinţat un call center, iar cei care sună la firme pentru a discuta cu patronii sunt extrem de amabili.
Amabilitatea pare să funcţioneze, după cum susţine directorul general de la Finanţe, Crin Pântea. Acesta a explicat în cadrul unei şedinţe de Colegiu Prefectural că este mult mai util şi mai bine atunci când reprezentanţii instituţiei pe care o conduce vorbesc frumos cu cei care au de dat bani către stat.
În plus Pântea a explicat că reprezentanţi ai Finanţelor Publice fac vizite patronilor, pentru a vedea cum le merg afacerile şi chiar pentru a-i sfătui dacă este nevoie. El susţine că astfel de vizite au ridicat nivelul de încasărilor foarte mult.
"Am început să luăm listele cu datornici şi să îi sună personal, să ne ducem la firme să îi vizităm, să discutăm, nu neapărat să ne ducem să îi rugăm ori să îi ameninţăm să plătească. Rezultatele au fost fantastice, am fost surprins şi eu. Sunt mulţi agenţi economici care cred că Fiscu te urmăreşte şi te execută. Le-am spus colegilor mei să meargă şi să discute cu cei care au datorii dar să nu pomenească de acestea, să meargă pur şi simplu şi să vadă cum le merg afacerile", declara Crin Pântea în cadrul şedinţei de Colegiu Prefectural.