Desi de la inceputul acestui an carnetele de munca vor fi numai in format electronic, cei cu atributii in acest sens ridica din umeri, nestiind nimic concret despre acest lucru. Teoria e stiuta, dar practica ridica mari semne de intrebare.
De la 1 ianuarie 2011, contractele de munca si statele de plata vor fi depuse de angajatori la Inspectoratele Teritoriale de Munca pe suport electronic.
Cu toate acestea, reprezentantii ITM-urilor nu stiu exact ce va fi cu acestea sau cum se vor folosi. In ce priveste angajatorii, nici ei nu au nici cea mai vaga idee despre noile metodologii.
“Nu stim inca exact ce o sa se dispuna. Inca se lucreaza la asta. Si noi asteptam cu sufletul la gura sa ni se explice si sa vedem cum vor functiona aceste noi metode de evidenta a salariatilor”, a declarat pentru Bistriteanul.ro directorul coordonator adjunct la Directia de Sanatate si Securitate in Munca din cadrul ITM BN, Constantin Candrea.
Pe 31 decembrie 2010, Decretul 92 / 1976 privind carnetul de munca a fost abrogat, iar traditionalele carti de munca sunt inlocuite de la 1 ianuarie 2011 cu baze de date electronice.
Astfel, incepand de acest an se va opera doar in Registrul Electronic de Evidenta a Salariatilor. Registrul se pastreaza in forma electronica la sediul angajatorului.
In conformitate cu prevederile Ordinului MMSSF nr. 20/2007, privind aprobarea Procedurii de transmitere a registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic, Registrul general de evidenta se infiinteaza si se completeaza de catre angajatori cu ajutorul aplicatiei informatice distribuite gratuit de Inspectia Muncii sau cu ajutorul aplicatiilor informatice proprii ale angajatorilor.