Mitsubishi Outlander PHEV, primul SUV 4x4 cu sistem plug-in hibrid electric, este acum disponbil in Romania. Modelul este vandut in doua echipari, Intense cu pretul de 45.496 euro cu TVA inclus si Instyle cu pretul de 49.588 euro cu TVA inclus.
Interesant de remarcat efortul constructorului nipon de a oferi clientilor un SUV cu tractiune integrala, o masina venita din viitor, putem spune, fara sa ne hazardam. Pretul pentru acest tip de automobil este revolutionar, daca privim comparativ cu celelalte solutii hibride de la Toyota, Lexus, Nissan, Opel, Renault si mai nou BMW si Mercedes.
Unii constructori, cu exceptia lui Lexus, propun solutii hibride plug in, la clase mai mici, fata de cea a SUV-urilor, insa cu preturi mari pentru piata romaneasca, “marketandu-le” pentru acei cativa “early adopters” cu bani si in trend-uri, a se citi prieteni cu mediul.
Aceasta politica de preturi mari, undeva justificata de tehnologiile scumpe inglobate in solutiile hibride, baterii, etc, nu-si atinge scopul, adica marea masa a oamenilor doritori de automobile. Ce folos cu aceste masini daca ele nu reprezinta o cifra covarsitoare in parcul auto al Romaniei, cum anume atingem indicii de depoluare datorati parcului auto?
Trebuie reamintit faptul ca niciun constructor auto care dezvolta solutii hibride nu este responsabil de infrastructura de alimentare cu electricitate a automobilelor. Aceasta problema este a statului respectiv, daca acesta doreste cu adevarat sa fie prieten cu mediul.
Va trebui sa mai treaca timp, iar constructorii sa fie mai curajosi in ofertare si chiar sa-si doreasca sa vanda aceste masini pana acest business devine sustenabil.
Iata mai jos cateva dintre cele mai importante caracteristici ale lui Mitsubishi Outlander PHEV:
- Crossover cu design futurist, tractiune 4x4, transmisie electro-mecanica (fara cutie de viteze), capabil sa genereze singur energie pentru cele 2 motoare electrice. Prima masina cu “Design Dual”, proiectata pentru versiunile cu motor cu ardere interna si tehnologie Plug-in Hybrid EV.
- Tehnologia EV de la i-MiEV (zero emisii de CO2, cuplu maxim de la turatie 0, silentiozitate, procesare inteligenta automata a energiei).
- Tehnologia 4WD de la Lancer Evolution (siguranta activa in orice conditii).
- Comoditatea unui SUV, de la Pajero (interior spatios si versatil, portbagaj incapator, pozitie inalta la condus).
- Alegerea motorului termic pe benzina fata de varianta diesel (determinata de: volumul vanzarilor la nivel global + spatiu necesar redus, reducerea greutatii, a zgomotului si a vibratiilor).
- Nici un compromis privind spatiul de incarcare (volum al portbagajului incepand de la 463 litri ).
- Nivel ridicat al sigurantei active (Motor electric permanent 4WD + sistem de gestiune al tractiunii Super-All Wheel Control + centru de greutate coborat + distributie a masei pe punti de 55/45).
- 5 stele Euro NCap
- Selectia automata a diverselor moduri de conducere, in functie de conditiile de drum.
- Multiple modalitati de incarcare (regenerativa in timpul mersului, sau de la priza, normala/rapida)
- Abilitati pe termen lung (824 km autonomie – toate modurile de conducere combinate)
- Impact scazut asupra mediului inconjurator (44 g/km – 1.9 l/100 km)
Spuneam la inceputul articolului ca masina este din viitor fara sa exagerez. Va invit sa parcurgeti lista de mai jos si veti intelege la ce ma refer. Cum este compus Mitsubishi Outlander PHEV:
Partea din fata:
- Motor electric + invertor (60 kW/81 CP - 137 Nm)
- Generator electric
- Motor de 2.0 litri MIVEC DOHC benzina (89 kW/120 CP - 190 Nm)
Partea din mijloc, sub podea:
- Acumulator de tractiune Litiu-ion, racit cu aer, 12 kWh, 80 celule, 300 V. Rezervor de 45 l (vs. 60 l pentru Outlander 4x4 echipat doar cu motor termic)
Partea din spate:
- Motor electric + invertor (60 kW/81 CP - 195 Nm)
- Sistem de operare avansat (« PHEV OS »), dezvoltat de la « MiEV OS » al modelului i-MiEV.
Trei moduri de conducere disponibile – ce se activeaza automat prin intermediul PHEV OS :
« Modul pur electric » (pana la 120 km/h – acolo unde este legal)
- Masina este propulsata de motoarele electrice din fata si din spate (ex. mod electric 4WD permanent)
- Energie provenind de la baterie.
« Mod hibrid serie »
- Masina este propulsata tot de motoarele din fata si din spate (ex. mod electric 4WD permanent).
- Motor termic angajat in antrenarea generatorului, pentru a incarca bateria in timpul mersului
- Activat automat - pentru max. 3-10 min.
- Viteza de peste 120 km/h (unde este legal)
- Solicitare brusca de putere (peste 60 kW)
- Sistem conceput sa comute in modul electric pur cat mai des/curand posibil
- Motorul termic este, de asemenea, activat punctual, pentru a pastra convertorul catalitic in conditii optime.
« Modul hibrid paralel »
- Masina este alimentata de la motorul termic (catre rotile fata prin intermediul transmisiei multi-modale).
- Motoarele electrice din fata si spate asista motorul termic (modul 4WD electric, inca permanent)
- Activat automat peste 120 km/h, in functie de starea nivelului de incarcare.
- Sistem conceput sa comute in modul Hibrid Serie ( sau in modul electric pur sub 120 km/h) cat mai des/curand posibil
- Motorul termic este, de asemenea, angajat in incarcarea acumulatorului prin intermediul generatorului, utilizand surplusul de cuplu.
Multiple modalitati de incarcare:
- Incarcare automata in timpul mersului, in modurile Hibrid Serie si Hibrid Paralel. Echipare standard cu 2 prize de incarcare:
- Incarcare normala (± 5 ore pentru incarcare completa - 230V – 10 A)
- Incarcare rapida (± 30 min pentru un nivel de incarcare de 80%)
« Mod de incarcare a bateriei »:
- Activata de utilizator (comutator de pe consola centrala)
- Incarcare autonoma cu ajutorul motorul termic
- Manuala atunci cand nici o sursa de alimentare externa nu este disponibila (in cazul activitatilor in aer liber).
- Poate fi de asemenea activat atunci cand vehiculul stationeaza.
- Poate incarca pana la 80% din capacitate intr-un timp de ± 40 min
Franare regenerativa (nu poate fi controlata atunci cand este activat sistemul de control adaptiv al vitezei de croaziera (Adaptive Cruise Control / ACC).
- Activata la ridicarea piciorului de pe pedala de acceleratie sau la franare.
- Gradul de regenerare este controlat de sofer:
- Pozitia « B » de pe schimbatorul de viteze prezinta doua niveluri selectabile
- Cu ajutorul padelelor de la volan se pot “selecta” 6 trepte (sistemul de gestiune simuleaza rularea cu trepte de viteza desi nu are cutie de viteze).
Pentru a fi la curent cu noutățile companiei, vă invităm să vizitaţi reprezentanţa Mitsubishi Bistriţa, str. Libertăţii nr.62, tel 0263207400 sau să accesaţi site-ul www.mitsubishibistrita.ro și pagina de Facebook Mitsubishi Bistrita.