Fiind prezentat la Salonul Auto de la Geneva 2014, conceptul XR-PHEV aduce în premieră pe piața auto europeană tehnologia plug-in hybrid electric – o îmbinare eficientă a expertizei inginerești, cu impactul redus asupra mediului, agilitatea dinamică și un design cu linii coupe accentuate.
Dezvoltarea tehnologiei PHEV - Cu pași repezi
Prezentat în noiembrie 2013, la cea de-a 43-a ediție a Salonului Auto de la Tokyo, conceptul XR-PHEV reprezintă următoarea generație de crossover din segmentul C, ce folosește un sistem de propulsie hibrid cu tracțiune pe puntea față și îmbină funcționalitatea unui SUV cu aspectul unui Coupe sport. Toate acestea contribuie la o experiență extraordinară de condus.
Design cu linii coupe – alură sportivă
Conceptul cheie ce a stat la baza dezvoltării designului exterior a conceptului XR-PHEV este alura atletica. Sursa de inspirație pentru silueta acestui vehicul robust, cu roți supradimensionate și garda la sol destul de ridicată pentru a da dovadă de agilitate și versatilitate, o reprezintă imaginea sprinterului ce ia startul intr-o cursă.
Grila frontală, pe care este centrat logo-ul celor 3 diamante, reflectă puterea, energia și fiabilitatea unui SUV, ceea ce face ca acest model să fie o prezență impunătoare în trafic. Cadrul grilei începe din zona farurilor adaptive și continuă într-un mod firesc spre caroserie, oferind o notă de flexibilitate modelului, în partea frontală.
Conceptul XR-PHEV folosește panouri solare integrate în plafon, care servesc pentru încărcarea bateriei auxiliare și de asemenea beneficiază de un spoiler, cu un unghi variabil pe marginea posterioară a acoperișului, care poate fi ajustat pentru diferite condiții de conducere.
Ca și celelalte doua concepte* prezentate la salonul auto de la Tokyo, conceptul XR-PHEV reprezintă noua identitate vizuala a brandului, ce va fi introdusă treptat, de către Mitsubishi Motors, prin intermediul fiecărui crossover sau SUV ce va fi lansat în următorii ani. Menită să simbolizeze funcționalitatea și siguranța caracteristice unui SUV, identitatea sa vizuală este alcătuită din elemente verticale (fie cromate sau iluminate), ce se îmbină perfect cu lateralele grilei față.
*Celelalte două concepte ce vor fi expuse la Salonul Auto de la Geneva, sunt: conceptul GC-PHEV și conceptul AR.
Interior atractiv
Conceptul XR-PHEV dispune de un habitaclu atractiv gandit, astfel încat să stimuleze condusul sportiv.
Scaunul șoferului îi asigură acestuia o poziție fermă, în timpul condusului, permițându-i manevrarea vehiculului cu siguranță și precizie. Tapițeria scaunului este de culoare rosie, fiind scoasă în evidență prin accente de culoare atât pe interior cât și spre extremități, oferindu-i șoferului senzația de distincție și excelență, acesta având o formă diferită față de celelalte 3 scaune.
Vitezometrul, tahometrul precum și alte informații ce sunt afișate în timp util, sunt proiectate pentru a permite șoferului să depisteze instant orice modificare și să acționeze în consecință.
Tracțiune față PHEV – Segment C
Conceptul XR-PHEV folosește un sistem de tracțiune față PHEV ușor și eficient, derivat din sistemul folosit pentru alimentarea modelului Outlander PHEV.
Sistemul de propulsie al acestui nou PHEV este compus dintr-un motor pe benzină, de 1.1 litri, în 3 cilindri, supralimentat, un motor electric (spre deosebire de Outlander PHEV, care este echipat cu 2 motoare electrice), cu un convertor in partea din față și un acumulator dispus sub podea. Convertorul crește puterea și eficiența motorului și a generatorului.
Alegerea sistemului PHEV cu tracțiune față, fără motor pe partea din spate, reduce greutatea și pierderile prin frecare, sporindu-se astfel economia de combustibil și energie electrică. Aceste particularități sunt foarte apreciate de către posesorii autovehiculelor, mai accesibile, din segmentul C.
Din modul pur electric, propulsorul conceptului XR PHEV selectează automat unul dintre cele 2 moduri de condus– hibrid serie și hibrid paralel – pe cel mai potrivit pentru condițiile de condus și în funcție de nivelul de încărcare al acumulatorului, la fel ca și în cazul modelului Outlander PHEV.
O altă caracteristică comună cu Outlander PHEV este faptul că funcționarea în modul 100% electric se poate controla și gestiona prin folosirea modului de încărcare sau economisire a bateriei.
Concept XR-PHEV este, de asemenea, echipat cu prize de 100V AC la bord, capabile de a oferi o sursă externă de până la 1500W. Sistemul poate furniza suficientă electricitate, doar de la bateria de acționare, pentru a alimenta aparate de uz casnic pentru o zi întreagă, sau până la maxim 10 zile, atunci când motorul este folosit pentru a încărca bateria.
Tehnologie de siguranță activă
Acest concept include un nivel înalt al siguranței, sistemele electronice active, dezvoltate de către MMC, având rolul de a ajuta șoferul să evite accidentele și coliziunile și de a oferi în permanență informații despre starea vehiculului.
Aceste sisteme acționează împreună pentru a anticipa situațiile periculoase, alertând șoferul, și pentru a activa rapid și eficient funcțiile de siguranță. Principalele funcții ale acestora sunt:
· Pedestrian Collision Mitigating Auto-braking
· Rearward Blind Spot Vehicle Warning System*
· Driving Safety Support System**
· Auto Hi-beam
· Unintentional Vehicle Move Off Control***
· Forward Collision Mitigation Braking (FCM)
· Lane Departure Warning (LDW)
· Adaptive Cruise Control (ACC)
Specificații principale
Lungime/Lăţime/Înălţime – 4370/1870/1570 (mm)
Pasageri: 4
Consum mediu combustibil: 3,6 (l/100km)
Autonomie Plug-in: >85 (km)
MOTOR TERMIC: Tip – MIVEC 1.1 litri, 3 cilindri, supraalimentat, injecţie directă
Putere max (net) [kW (PS)]:100 kw
Combustibil: Benzină
MOTOR ELECTRIC: Putere max (kw): 120 kw
Acumulator: capacitate (kwh): 14.0
Transmisie: tracţiune faţă
Pentru mai multe informaţii sunteţi invitaţi la showroom-ul dealerului Mitsubishi din Bistriţa, Comautosport, str. Libertăţii, nr. 62.