In campania de promovare a turismului romanesc nu este cuprins si Brandul Dracula. Mai mult, cei din cadrul Ministerului Turismului "servesc" turistilor asocierea lui Dracula cu Vlad Tepes, promovand castelul de la Sighisoara, in care acesta s-a nascut sau alte locatii din Bucuresti, Brasov.
In cadrul campaniei “Descopera Romania”, Ministerul Turismului promoveaza urmatoarele concepte: circuite culturale, turism în natura, turism rural, city breaks, turism activ si de aventura si turism balnear si de intretinere, identificate ca cele mai competitive sase produse turistice ale Romaniei.
Desi in Bistrita-Nasaud se regasesc toate cele sase concepte, judetul nostru nu a fost cuprins in campania de promovare a turismului din Romania.
Mai mult, cel mai puternic brand turistic al Transilvaniei, Mitul Dracula, isi are coordonatele geografice tot in judetul Bistrita-Nasaud. Totusi, nici pentru acest brand, Bistrita-Nasaud nu este cuprins in planul Ministerului Turismului.
“Dracula” va fi prezentat turistilor in asociere cu Vlad Tepes, iar ca si obiective turistice legate de acest mit, se promoveaza total altceva.
"Desi Dracula nu face parte din conceptul nostru de brand si nu se regaseste printre cele sase produse turistice majore identificate in Planul Strategic si Operational de Marketing, datorita faptului ca legendele despre Dracula se bucura de un real succes in randul strainilor care doresc sa viziteze Romania in „cautare de vampiri”, vom promova mitul Dracula prin intermediul vizitelor de documentare pentru reprezentantii mass media si creatorii de opinie din strainatate organizate in locuri istorice asociate cu Vlad Tepes, cum ar fi: Sighisoara, unde se poate vizita casa in care s-a nascut, Palatul Voievodal Curtea Veche in Bucuresti, Manastirea Snagov, unde, potrivit legendei, este ingropat, ruinele Cetatii Poenari (considerat a fi autenticul Castel al lui Dracula), orasul Brasov, unde Vlad a condus raiduri impotriva negustorilor sasi, Castelul Bran si trecatoarea Borgo din judetul Bistrita-Nasaud, descrisa in romanul “Dracula” de Bram Stocker”, a fost explicatia oferita reporterilor Bistriteanul.ro de catre reprezentantii Ministerului Turismului.
Mai mult, pentru a promova mitul Dracula, in septembrie, se va organiza la Bucuresti un concert intitulat “Intalnire cu Dracula”, sustinut de Jean Michel Jarre.
Astfel, singurul lucru care va fi vizitat de turisti, probabil, din judetul Bistrita-Nasaud este trecatoarea Borgo, cu toate ca avem doua statiuni balneare, un vast patrimoniu cultural, etc. si nu in ultimul rand Castelul Dracula, construit dupa romanul lui Bram Stocker.