Gara Bistrița Nord va deveni cel mai probabil în toamna acestui an una la standarde europene, lucrările de modernizare fiind în toi. Deși acum călătorii nu au prea multe de văzut aici, lucrurile încep să se schimbe în bine.
În primăvara lui 2012, Gara Bistrița Nord a devenit un adevărat șantier, iar între timp s-au produs o serie de schimbări. Muncitorii au demolat clădirea în care funcţiona toaleta şi câteva birouri, iar în locul ei au ridicat alta nouă, "la roșu", una dintre linii a fost scoasă, urmând să fie executate o serie de alte lucrări.
În final, gara va avea pasaj de cale ferată între peroane, geamuri antiefracție la casele de bilete, clădiri noi, respectiv altele reabilitate, linii modernizate, iar toaletele și sălile de așteptare vor fi dotate cu aparatură nouă.
Investiţia face parte din proiectul „Modernizarea unor staţii de cale ferată importante din România” care cuprinde şi Gara Zalău. Cea care se ocupă de modernizarea Gării Bistrița Nord este firma Copisa Constructora Pirenaica – Puentes Y Calzadas Infraestructuras din Spania, care va încasa 8,5 milioane euro, fără TVA.
Perioada de execuţie este de un an şi cinci luni de la data începerii lucrărilor.