Asociatia Tasuleasa Social in parteneriat cu Coca-Cola HBC Romania au implementat in Lunca Ilvei, judetul Bistrita-Nasaud, proiectul Pasaportul Verde prin care si-au propus sa ii convinga pe localnici sa colecteze gunoaiele selectiv.
Asociatia Tasuleasa Social i-a informat pe localnicii din Lunca Ilvei despre avantajele colectarii selective cu ajutorul a 136 de elevi din clasele V-IX, care locuiesc aici.
Tasuleasa Social, sustinuta de primarul Flaviu Lupsan si de directorul scolii Ionel Balea, le-au explicat copiilor care este mecanismul de colectare selectiva, implementat deja in Poiana Negri in urma cu o luna.
Localnicii primesc saci pentru colectarea separata a plasticului, care vor fi predati ulterior unui colector local. Impreuna cu sacii, localnici primesc si cate un calendar pe care sunt notate zilele in care se face colectarea.
Elevii, imbracati in tricouri confectionate din material reciclat, au inceput campania de informare cu entuzisam. Fiecare voluntar si-a propus sa informeze cate cinci familii, incepand chiar cu propria familie.
Au impartit calendare si saci de plastic si le-au explicat localnicilor care sunt avantajele colectarii selective.
Comuna Lunca Ilvei are un sistem de salubrizare bine pus la punct si este una dintre comunele curate ale judetului Bistrita-Nasaud, asa ca autoritatile si localnicii isi doresc ca pasul urmator sa fie colectarea selectiva.
Tasuleasa Social a demarat in martie proiectul educational Pasaportul Verde, in care va implica, pana la final, in luna iunie, peste 160 de tineri din Dorna Candrenilor.
Timp de patru luni, elevii participa la un program de training in campusul Tasuleasa Social, unde urmeaza cursuri de comunicare, invata despre resursele naturale din aceasta zona, despre importanta conservarii lor si despre colectarea selectiva a deseurilor.
Pe 7 mai, sistemul de colectare selectiva propus de Tasuleasa Social a fost implementat in localitatea Poiana Negri, din judetul Suceava. La prima colectare, 75% dintre localnici au strans plasticul in sacii pentru reciclat.
Despre Tasuleasa Social
Tasuleasa Social, infiintata in Bistrita, in urma cu noua ani, si-a propus sa schimbe mentalitatile tinerilor si sa arate ca acestia doresc sa se implice in probleme de mediu. Tinerii care au participat la actiunile asociatiei au fost pregatiti ca, la randul lor, sa desfasoare pe cont propriu activitati similare.
Una dintre cele mai cunoscute campanii Tasuleasa Social a fost Verde 003, proiect la care au participat peste 2.200 de adolescenti si o serie de personalitati precum Ada Milea, Marcel Iures, Radu Naum, Amalia Enache, Catalin Stefanescu sau Ivan Pataichin.
Despre Coca-Cola HBC
Romania Coca-Cola este una dintre primele multinationale care au investit in Romania. Chiar din anul intrarii pe piata, 1991, Sistemul Coca-Cola (alcatuit din Coca-Cola Romania si Coca-Cola HBC Romania) a aplicat principiul parteneriatului social, aratandu-si disponibilitatea de a se implica in actiuni menite sa sprijine si sa impulsioneze dezvoltarea unei societati educate si a unui mediu sanatos.
Grupul Coca-Cola Hellenic, din care face parte Coca-Cola HBC Romania, a inclus in 2007 in strategia de afaceri conceptul de dezvoltare durabila. Astfel, directiile principale de responsabilitate sociala ale companiei sunt: perfectionarea angajatilor la locul de munca, protejarea sanatatii consumatorilor, conservarea si ocrotirea resurselor de apa si a climei, recuperarea si reciclarea ambalajelor.
Claudiu Campan
Tasuleasa Social