Primăria Bistriţa a obţinut o finanţare pentru un Centru Naţional de Informare şi Promovare Turistică, iar investiţia, ce depăşeşte 600.000 de lei, este menită să ajute la promovarea Bistriţei la capitolul turism. Cu aceşti bani va fi amenajat un centru de promovare asemănător cu unul din Germania.
"Am semnat, la Ministerul Dezvoltării, un proiect de finanţare de 623.000 de lei, pentru Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică Bistriţa. Prin acest centru vom face promovarea judeţului şi chiar a zonei. Nu este un proiect mare, este chiar unul mic de infrastructură, dar la care ţin foarte mult, pentru că prin acest centru creăm un obiectiv turistic în oraş.
Ne-a inspirat în realizarea acestui proiect centrul de informare turistică din Regensburg, Germania. Acolo este o machetă a oraşului, iar pe ecran se pot proiecta imagini diverse. Când cineva doreşte să afle o parte a istoriei oraşului, îşi alege perioada, se luminează partea din machetă, iar pe ecran apare imaginea actuală, imaginea veche şi se derulează un text referitor la istorie.
Ne-am gândit să facem ceva similar la Bistriţa, în locul fostului Oficiu de relaţii publice, pe care îl vom reamenaja, moderniza şi dota corespunzător. Va fi un echipament ce va reprezenta sarea şi piperul proiectului: macheta oraşului, iar pe ecranul de perete vor fi proiectate pagini din istoria Bistriţei. Este ultimul proiect din seria celor depuse pe POR. Sigur, mai avem proiecte de reabilitare termică, dar acolo este un proces continuu", a declarat astăzi primarul Creţu la o conferinţă de presă.
Potrivit proiectului Primăriei Bistriţa centrul va fi realizat prin reabilitarea clădirii Primăriei din Piaţa Centrală nr. 4. Acest spaţiu va deveni Centru de Informare şi Promovare Turistică şi va fi dotat cu sală de conferinţe, spaţii de informare şi promovare, spaţiu expoziţional, pereţi expoziţionali glisanţi, monitoare pentru rularea spoturilor de promovare şi infodesk.
Finanţarea obţinută de Primăria Bistriţa este menită să ajute Centrul de Informare Turistică să intre în reţeaua naţională de centre de informare turistică, lucru care va creşte numărul de turişti ce vor vizita Bistriţa, dar va ajuta şi municipalitatea să pună la dispoziţia turiştilor mult mai uşor informaţiile de care au nevoie.