Pe Drumul National 17, la kilometrul 102 din pasul Tihuta, sunt doua portiuni de drum in care au fost inregistrate alunecari de teren si care trebuie sa intre in reparatii desi abia anul trecut drumul a fost reabilitat. Zona e tinuta sub observatie si drumarii asigura ca lucrarile de reparatii vor incepe in curand.
Anul trecut, reprezentantii autoritatilor judetene si ai Ministerului Transporturilor au receptionat lucrarile de modernizare pe DN 17, pe sectorul Tureac si pana la limita judetului Bistrita-Nasaud cu Suceava.
Receptia a fost tinuta departe de ochii presei care a criticat in numeroase randuri modul in care au fost facute lucrarile in aceasta zona.
La nici un an de la receptie, problemele incep deja sa apara pe drumul prospat reabilitat care a costat 84,71 milioane de lei, lucrarea fiind executata de concernul Ashroich.
La inceputul lunii august, in urma unei viituri puternice, un parapet din zona Tihuta Mica, aflata la kilometrul 103, a fost distrus dupa ce brazii, pamantul si pietrele au luat-o la vale. Viitura a ajuns pe carosabil blocand circulatia rutiera timp de cateva ore. Reprezentantii Sectiei Bistrita a Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Cluj au anuntat ca pana la finele acestei luni va fi refacut si parapetul.
Riscul ca pamantul sa o ia la vale mai exista si in doua portiuni din zona km 102. Deja aici au fost inregistrate alunecari de teren, existand o diferenta de nivel de aproximativ 15 centimetri, ceea ce pune in pericol siguranta celor care trec prin aceasta zona.
“Mai sunt doua zone in care pamantul a cedat. Acestea se afla in zona kilometrului 102 din pasul Tihuta. Sunt sub observatie, iar in curand se vor face si lucrari de drenaj. La aceasta ora suntem in discutii cu proiectantii si in curand ne vom apuca de treaba”, a declarat pentru Bistriteanul.ro seful sectiei Bistrita a DRDP Cluj, Alexandru Slavita.
Drumarii bistriteni tin sub observatie si gabioanele care s-au deformat. Ei asigura ca, cel putin deocamdata, acestea nu prezinta niciun pericol. Ei spun ca gabioanele s-au deformat sub greutatea proprie, nu din cauza terenului care nu a fost bine drenat si o ia la vale.