„Nu schimbăm noi educația în toate formele ei, dar putem evidenția părți bune ale acesteia, putem propune soluții de ameliorare sau rezolvare a unor nevoi la problemele concrete, punctuale, pe care le-am identificat cu o „gașcă” de liceeni entuziaști...”, a mai spus sociologul Dora Baba, prezentând Grupul de cercetare socială.
Elevi, profesori şi reprezentanţi ai unor ONG-uri şi-au dat ieri întâlnire în spaţiul cald şi prietenos al clubului Scenica, acolo unde de săptămâna viitoare va funcţiona Grupul de Cercetare Socială – un grup de 30 de tineri liceeni, voluntari ai Grupului pentru Dezvoltare Personală şi Comunitară Bistriţa (GDPC).
Ei vor urma săptămânal cursuri despre metode de cercetare și management de proiect, în vederea realizării de proiecte de cercetare, vizând educația (formală, nonformală și informală) – cu impact pe grupa lor de vârstă. Dora Baba a făcut la început o scurtă prezentare a coaliţiei CALIEDU (Masă critică pentru educație de calitate prin politici publice fundamentate prin cercetare) şi a proiectului inițiat de Asociația Learn & Vision, în parteneriat cu Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile.
„La nivel naţional s-a format o coalitie de 12 ONG-uri, din care face parte şi Grupul pentru Dezvoltare Personală şi Comunitară Bistriţa şi care nu urmăreşte decât creșterea gradului de implicare a ONG-urilor educaționale în elaborarea și promovarea de politici educaționale naționale și regionale fundamentate pe rezultatele unor cercetări. Urmărim, de asemenea, dezvoltarea capacității de advocacy a coaliției CALIEDU, întărirea capacității sectorului ONG de a elabora politici, recomandări și cercetări, sprijinirea recunoașterii efective a expertizei ONG-urilor în elaborarea politicilor publice”, a precizat sociologul Dora Baba.
Cu această ocazie, a fost prezentat publicului şi Grupul de Cercetare Socială al GDPC – un grup de 30 tineri liceeni care vor urma săptămânal cursuri despre metode de cercetare și management de proiect, în vederea realizarii de proiecte de cercetare, vizand educația (formală, nonformală și informală) – cu impact pe grupa lor de vârstă.
Lansăm, cu acest prilej, invitația de dezvoltare în continuare a unei rețele regionale de actori educaționali interesați de calitatea educației (instituţii publice, ONG-uri, cadre didactice, elevi), dispuși să aloce timp și energie acestui proiect, a subliniat Dora Baba.
„Personal, consider că o astfel de rețea se poate construi prin invitații personale, fiindcă fiecare dintre noi mai cunoaște cel puțin unul-doi idealiști dispuși să creadă și să se implice în activități al căror scop pare, la prima vedere, irealizabil și copleșitor. Nu schimbăm noi educația în toate formele ei, dar putem evidenția părți bune ale acesteia, putem propune soluții de ameliorare/rezolvare a unor nevoi și problemelor concrete, punctuale, pe care le-am identificat cu o „gașcă” de liceeni entuziaști...”, a mai spus Dora Baba.
În acest sens, urmând pași mici și concreți, Grupul de Cercetare Socială propune crearea unor cadre de discuție libere (între cadre didactice, elevi, părinți) pentru a identifica nevoi și probleme reale care se impun a fi studiate, precum și disponibilitatea de a crea parteneriate și de a oferi rezultate celor care au o sferă comună de interes şi scop similar – calitatea educației.