Trei firme - două din Cluj și una din Rebra încep reabilitările drumurilor naționale care leagă Bistrița de Năsăud și Becleanul de Salva. Economiile făcute în urma licitațiilor sunt uriașe și se apropie de 15 milioane de lei. Drumurile vor fi reabilitate printr-o metodă nouă și rămâne de văzut dacă banii vor fi sau nu suficienți.
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a finalizat licitațiile pentru atribuirea contractelor de reabilitare a 35 km de drum, care leagă Bistrița de Năsăud și Becleanul de Salva.
Câștigătoare au fost declarate trei firme (două din Cluj și una din Rebra), două dintre ele intrând în asociere pentru reabilitarea porțiunii de la Beclean la Salva. Lucrările vor începe în scurt timp și, până în luna iunie ar trebui finalizate.
Reabilitarea primilor 35 km din drumurile care leagă Bistrița de Maramureș, prin Pasul Șetref, și Becleanul de Suceava, prin Pasul Rotunda, în total 163 km de drum, vor începe în curând.
Pentru reabilitarea acestor sectoare de drum, CNADNR va folosi o tehnică nouă – reciclarea în situ, care a fost folosită pentru prima dată în acest an, iar conducerea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România spune că din punct de vedere tehnic drumul este impecabil și asta permite ca până în vara viitoare lucrările pentru aceste două tronsoane de drum să fie finalizate.
Prima licitație a fost câștigată de SC Diferit SRL din Cluj-Napoca și prevede „ranforsarea sistemului rutier de drum DN 17 C de la kilometrul 9 + 020 până la 26 + 050”. În total CNADNR-ul a estimat că lucrările vor ajunge la 13,4 milioane de lei la care se mai adaugă și TVA-ul, însă bătălia pentru realizarea acestei lucrări a fost extrem de serioasă, fiind primite nu mai puțin de opt oferte.
În cele din urmă, cea mai bună ofertă au avut-o cei de la Diferit care au anunțat că vor reuși cu suma de 8,24 milioane de lei să reabiliteze cei 13,5 kilometri de drum care traversează localitățile Dumitra, Cepari, Liviu Rebreanu, Năsăud și Salva. Tot aici trebuie reabilitate și 42 de podețe, dar și șase poduri.
Pentru „ranforsarea sistemului rutier DN 17 de km 0 + 0 75 – km 21 + 660” s-au întrecut tot opt firme. În urma licitației s-a stabilit câștigătorul - Asocierea dintre SC Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL SA și Dimex 2000 Company SRL.
Pentru această lucrare CNADNR a prevăzut alocarea unei sume de 21,66 milioane de lei, însă în urma licitației cele două firme au câștigat la aproape jumătate din valoarea estimată, adică s-au angajat că vor realiza lucrările cu 12.581.000 lei. Lucrările de modernizare vizează 21,5 kilometri de drum care trece prin Coldău, Beclean, Săsarm, Chiuza, Piatra și Mocod oprindu-se la intrare în localitatea Salva. Și aici sunt prinse pentru modernizare 47 de podețe și șapte poduri.
În aceste condiții, pentru cei 35 km de drum care ar trebui reabilitați CNADNR a prevăzut alocarea, pentru fiecare kilometru de drum a unei sume de un milion de lei, pentru această investiție fiind alocați în total peste 35 milioane de lei. În urma licitațiilor s-a făcut o economie de aproape 15 milioane, cele trei firme anunțând că vor reuși să realizeze lucrările de modernizare cerute de autorități cu puțin peste 20 milioane de lei. Dacă vor reuși sau nu vom vedea în primăvara anului viitor...