Peste doua miliarde de lei vechi a platit Consiliul Judetean pentru a face publicitate poiectului "Sistem de management integrat al deseurilor solide din judetul Bistrita-Nasaud".
Ne plangem ca nu avem bani destui pentru drumuri, pentru infrastructura, pentru turism, pentru sanatate ori pentru invatamant, dar pe cei pe care ii avem ii risipim pentru publicitate…
Trei firme au incasat 220.018 lei pentru a face mediatizare proiectului “Sistem de management integrat al deseurilor solide din judetul Bistrita-Nasaud”.
Obligatia firmelor era de a informa cetatenii cu privire la actiunile si la modul in care va fi derulat proiectul. Pentru a face acest lucru acestia au angajat trei firme care sa realizeze campania de publicitate si sa initieze o serie de campanii prin care sa informeze cetatenii cu privire la modul in care sunt gestionate deseurile din judet.
SC KVB Economic SRL din Cluj , SC KPMG SRL din Bucuresti si SC Vizual SRL din Cluj, sunt cele trei firme care au castigat licitatia pentru realizarea publicitatii proiectului de gestionare a deseurilor solide din judet.
Timp de 10 luni, din noiembrie 2009 si pana in augut 2010 s-au facut campanii de promovare a proiectului. Rezultatul este cat se poate de neasteptat daca ar fi sa ne luam dupa seful Agentiei de Protectie a Mediului Bistrita-Nasaud, Stefan Muresan, care sustinea in urma cu ceva vreme ca bistritenii sunt impotriva aducerii deseurilor de la Beclean la Bistrita pentru ca de fapt nu stiu exact despre ce este vorba.
Acesta spunea ca nu s-a facut suficienta publicitate si ca oamenii nu au fost informati la timp despre ce inseamna aducerea deseurilor de la groapa de gunoi de la Beclean la cea de la Bistrita.
Conform managerilor proiectului campania publicitara s-a adresat tuturor categoriilor de public tinta si a fost facuta la TV, radio si presa scrisa in asa fel incat sa fie inteleasa de toata lumea.
In mediul rural s-a optat pentru informarea directa cu personal instruit. S-au organizat seminarii, conferinte de presa, activitati creative in cadrul institutiilor de invatamant, au fost reazlizate sondaje de opinie, au fost impartite pliante, fluturasi, au fost amenajate standuri informative, panouri de prezentare si chiar s-a realizat un CD.
CD-ul a fost destinat pentru promovarea si pentru informarea cu privire la faptul ca deseurile de la groapa de gunoi de la Beclean, care au fost adunate timp de 50 de ani, vor fi aduse la cea de la Bistrita.
Mai exact 56.000 de mc de gunoaie vor tranzita judetul timp de doua luni de zile. Acesta a fost distribuit insa partenerilor si colaboratorilor din cadrul proiectului si nu cetatenilor, cei care ar fi trebuit sa fie direct informati.
Pentru toate aceste actiuni de promovare, cele trei firme colaboratoare au incasat peste 2 miliarde de lei vechi.
Valoarea totala a proiectului “ Sistem de management integrat al deseurilor solide din judetul Bistrita – Nasaud “ este de 33 de milioane de euro, o parte din bani fiind finantati de Uniunea Europeana.