Executivul Consiliului Judeţean Bistriţa - Năsăud se plânge că unele firme şi-au făcut un obicei din a contesta licitaţiile la care participă. Radu Moldovan a dat ca exemplu contractul legat de întreţinerea drumurilor judeţene care a fost contestat de mai multe ori. Vara trece şi încă nu a fost aleasă o firmă care să astupe gropile din judeţ.
„Până astăzi la ora 00.00 este perioada de contestaţii şi dacă nu apare nimic, săptămâna aceasta semnăm contractul şi imediat, din a doua zi, se începe lucrul. La drumul de la Colibiţa, s-a contestat de două sau trei ori caietul de sarcini şi nu ascund acest lucru. Le-am cerut colegilor mei din Consiliul Judeţean să fie prezentate toate oportunităţile legale prin care putem să avem firme din judeţul Bistriţa-Năsăud să vină să lucreze. Am avut, de exemplu, în caietul de sarcini o cerinţă care mi se părea normală ţinând cont de parametri tehnici, că nu poţi trasporta asfaltul din Bucureşti să îl torni pe gropile de la Colibiţa că se întăreşte şi nu mai ai ce turna... Am cerut în caietul de sarcini ca fiecare participant la licitaţie să facă dovada că are un furnizor de asfalt din cele cinci staţii de asfalt existente în Bistriţa-Năsăud. Am fost contestaţi de către o companie, care a motivat că e o cerinţă discriminatorie, deşi nu este şi am justificat-o la ANRMAP care a dat dreptate companiei şi ne-a pus să refacem caietul de sarcini şi să scoatem acest lucru”, declara în cadrul unei conferinţe de presă preşedintele Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, Radu Moldovan.
Licitaţia pentru stabilirea unei firme care să se ocupe de întreţinerea drumurilor judeţene a avut loc în 18 iunie însă una dintre firmele participante a contestat-o.
„A fost depusă o contestaţie însă în urma analizării câştig de cauză a avut Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud”, a explicat pentru Bistriţeanul.ro purtătorul de cuvânt al Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, Bogdan Ivan.
Potrivit proiectului, 27 de drumuri judeţene, cu o lungime totală de 750 de kilometri, ar urma să fie modernizaţi în următorii doi ani. Investiţia se ridică la suma de 27 de milioane de lei, bani cu care ar urma fie turnat bitum pe o suprafaţă de 250.000 de metri pătraţi, ar urma să fie montaţi 2.000 de metri de parapeţi, indicatoare, oglinzi şi ar trebui trasate marcajele.
„Sunt foarte multe blocaje. S-au învăţat marea majoritate a companiilor să tot conteste”, a mai precizat Radu Moldovan.