Bistriţa arată în multe zone ca după război, străzile fiind pline de gropi. Primăria a reparat o parte dintre ele, dar, din cauza defecţiunilor apărute la reţeaua de apă, cei de la Aquabis şi Serbis le-au spart pentru a-şi face treaba. Imaginea este una nu tocmai demnă de un oraş european...
Primăria Bistriţa se chinuie, cu chiu, cu vai, ca din bugetul disponibil să repare străzile pline de gropi din oraş. Chiar dacă lucrările nu sunt de calitate de fiecare dată şi nu ţin decât câteva luni, în unele cazuri ele sunt distruse imediat după ce asfaltul a fost turnat.
Reţeaua de apă şi canalizare a oraşului este veche, iar din acest motiv apar frecvent avarii. Muncitorii societăţii Aquabis sunt nevoiţi de cele mai multe ori să spargă asfaltul pentru a repara defecţiunile.
În ultima perioadă, semnul de „Circulaţia interzisă” a apărut pe mai multe străzi din oraş, unele peticite recent, pentru a le atrage atenţia şoferilor că în acele zone se lucrează.
Directorul firmei Aquabis, Ioan Şandru, spune că firma pe care o conduce nu este de vină pentru aceste situaţii. În plus, acum, o altă firmă execută lucrări de reabilitare a reţelei de apă, iar din cauza birocraţiei, acestea au început mai târziu decât trebuia.
„Noi am făcut un proiect de reabilitare a reţelei de apă. Ştiam că problemele sunt vechi şi că ele există pe străzile care au fost asfaltate, dar până s-a organizat licitaţia pentru a desemna firma câştigătoare ce va executa lucrările, până s-a desemnat câştigătoarea, până s-au făcut contestaţiile şi toate cele necesare, a trecut timp şi unele străzi au fost asfaltate”, a explicat acesta pentru Bistriţeanul.ro.
SC Serbis SRL, firma care a câştigat licitaţia şi execută lucrările, va avea de lucru până în mai 2014, aşa că alte şi alte gropi vor apărea în diferite zone ale Bistriţei.
Potrivit reprezentanţilor Primăriei Bistriţa au fost date autorizaţii pentru intervenţii pe 39 de străzi pentru reţeaua de apă şi pe 54 de străzi pentru cea de canalizare, o bună parte dintre acestea fiind abia reabilitate şi reparate.
Ca şi cum nu ar fi destul, şi pasajele din centrul istoric au intrat în şantier. Deocamdată au fost închise doar două, dar urmează şi restul, iar lucrarea va fi predată abia peste un an şi jumătate.
Până atunci, bistriţenii care au drum pe acolo trebuie să găsească variante ocolitoare, iar cei care locuiesc în zonă să aibă răbdare.
Nu putem decât să tragem concluzia că, din cauza birocraţiei, la Bistriţa, ce face unul distrug doi...