Proiectantii centurii ocolitoare a municipiului Bistrita au luat in considerare practic un singur traseu: cel care ar trece prin dealul Codrisor. S-a spus foarte simplu ca nu se poate prin alta parte, traseul pe la Budacu de Jos - Cusma - Livezile fiind costisitor iar actuala centura trece prin oras.
Nu s-a analizat posibilitatea realizarii centurii pe traseul Viisoara - Sigmir - Livezile care are in opinia mea mai multe avantaje decat traseele "analizate" pana acum.
Traseul respectiv sau altfel spus centura de nord are cel putin cateva avantaje cum ar fi:
• Face legatura cu DJ 151 care o sa fie un traseu foarte circulat
• Preia traficul de transit intr-o proportie mult mai mare decat varianta sud fiind si mai scurt ca distanta
• Face posibila legatura cu judetul Maramures cea de sud deservind doar pe cei care merg in directia Suceava fara cei care merg spre Nasaud-Borsa
• Nu traverseaza caile ferate fata de cea sud care traveseaza de 2 ori
• Nu necesita realizarea de poduri peste raul Bistrita cea de sud necesitand constructia a 2 poduri
• Economia Bistritei, agentii economicii importanti isi desfasoara activitatea pe zona de nord a orasului care in acest fel se mai poate dezvolta
• Poate face o legatura cu drumul judetean care leaga Bistrita de localitatea Tarpiu unde este amplasat depozitul ecologic al judetului
• Cel putin la prima vedere varianta de nord nu afecteaza zonele de locuit
• In general zonele de nord sunt mai dezvoltate si mai atractive pentru investitori.
Sper de aceasta data CNADNR sa nu mai piarda nici o secunda si sa vina cu varianta cea mai buna, fiindca de necesitatea realizarii centurii nu se indoieste nimeni.
Cu stima,
Alin Seserman
Consilier local