Primăria Bistrița a cerut deja autorizațiile necesare pentru realizarea centrului intermodal care va lua naștere la intersecția dintre străzile Gării, Rodnei și Bulevardul Decebal. Acesta se va înălța la 10 metri și va avea pe lângă sală de așteptare și cafenea și fast-food.
Municipalitatea are planuri mari pentru intersecția care leagă străzile Gării de Rodnei și de Bulevardul Decebal. Acolo va lua naștere un centru intermodal, practic o nouă autogară suspendată, care va fi amenajată deasupra căii ferate.
Primăria a terminat proiectul tehnic și a solicitat deja de la Agenția pentru Protecția Mediului avizele necesare, însă despre finanțarea acestui proiect grandios încă nu se știe mare lucru. Potrivit documentației depuse la Agenția pentru Protecția Mediului, platforma supraterană va fi amplasată deasupra căii ferate, la o înălțime de 10 metri şi va prelua funcțiunea autogării.
Aceasta va avea aproape 4.000 de metri pătrați și va putea găzdui 12 autobuze concomitent. De asemenea, va mai avea 6 locuri pentru taxi, o stație pentru mijloace de transport în comun și un drum pentru deplasarea autobuzelor.
Centrul intermodal presupune și modificarea accesului pe străzile din apropiere, dar și devieri. Clădirea centrului va avea două etaje și se va întinde pe 1.000 de metri. Aceasta va cuprinde o sală de așteptare, spații de acces, spații de vânzare bilete, casete pentru bagaje, un punct de informare, centru de monitorizare trafic, grupuri sanitare. Nu vor lipsi nici o cafenea, un fast-food și chiar o florărie și un chioșc de ziare.
Amenajarea acestui centru intermodal va duce la haos în zonă, după cum precizează și reprezentanții Agenției pentru Protecția Mediului:
„Aria geografică și numărul persoanelor posibil afectate prin implementarea proiectului sunt relativ mari. Lucrările necesare pentru realizarea proiectului vor crea disconfort populației (zgomot și vibrații create de traficul auto, în special de traficul greu și de utilaje, noxe generate de intensificarea traficului pe perioada de execuție a lucrărilor, praf, amenajarea de șantier etc), iar durata de realizare a lucrărilor este relativ mare. Pe perioada de execuție a lucrărilor va fi influențat traficul auto atât în zonă cât și pe alte artere ale orașului, care vor fi folosite ca alternativă de trafic”.