Pe timp de criza, luxul nu mai este la moda. In schimb, oamenii prefera produse ieftine, chiar daca nu au aceeasi calitate ca si cele scumpe. Pentru a supravietui, bistritenii care detin magazine cu haine si incaltaminte au fost nevoiti sa lase din pret. Nici asa, clientii nu se prea inghesuiesc sa-si innoiasca garderoba de vara...
Proprietarii de magazine de haine si incaltaminte din oras spun ca recesiunea le-a redus considerabil numarul clientilor si al incasarilor.
Pentru a nu-si pierde si putinii clienti pe care ii mai au, unii dintre patroni au decis sa taie din preturi si sa vanda produsele mai ieftin.
Daca vara trecuta, in magazinele de pe strada Dornei o rochie din in se vindea la preturi cuprinse intre 60 si 100 de lei, acum, acelasi produs poate fi achizitionat cu 10-20 de lei mai putin. De asemenea, incaltamintea are preturi cu pana la 20% mai ieftine.
“Am fost nevoiti sa reducem preturile, altfel marfa ramane pe stoc. Decat sa dam faliment, ne bucuram si de un profit mai mic. In sezonul de reduceri vom fi nevoiti sa taiem din preturi si mai mult. Clientii sunt mai putini ca anul trecut si dupa cum merg treburile, nu stiu zau ce va mai fi”, spune unul dintre proprietarii de magazine de pe strada Dornei.
La mare cautare sunt totusi magazinele second-hand si cele unde marfa se vinde la pretul de 10 lei.
Chiar daca hainele si incaltamintea oferite de acesti comercianti sunt fie mai ponosite, fie de o calitate indoielnica, bistritenii se uita de doua ori inainte sa scoata un ban din buzunar.