Președintele CJ Radu Moldovan a anunțat astăzi că este dispus să renunțe la mai mult de jumătate din drumurile județene afle la această oră în administrarea CJ. El a cerut angajaților instituției o listă, iar drumurile care nu îndeplinesc condițiile legale vor fi scoase din administrarea județului.
“Am fost invitat și eu de primari la recepții de drumuri. S-au întâmplat lucruri extraordinare în județul nostru și asta li se datorează în primul rând primarilor care au fost harnici, au făcut proiecte și le-au depus pe toate măsurile, dar nu pot să nu constat aberațiile doamnei Boagiu de la PDL care a făcut împreună cu Guvernul planificarea fondurilor pe 2007 – 2013 și avem asfaltate drumuri forestiere, agricole și sătești, în cel mai bun caz... și fonduri pentru județene ... deloc. Cred că trebuia să gândim piramida invers. Nu din pădure și de pe câmp ci de la autostradă, la drum național, județean, comunal, sătesc și apoi pe câmp unde tractorul merge o dată primăvara și o dată toamna” a precizat Radu Moldovan.
Președintele CJ spune că legea prevede foarte clar ce condiții trebuie să îndeplinească un drum pentru a fi județean, una dintre cele mai clare fiind accea că trebuie să lege două sate, reședințe a două comune. Din acest motiv a solicitat deja Şefului Serviciului Drumuri Judeţene din cadrul CJ, Alexadru Orțan, să facă o hartă cu situația exactă din teren.
“Am cerut domnului Orţan să-mi facă o analiză pe toată structura drumurilor judeţene, care trebuie să fie gata până la finalul lunii martie, şi voi avea o discuţie - prima dată cu cu executivul, pe urmă în plenul Consiliului Județean și acele drumuri, care nu întrunesc condiţiile legale, nu mai au ce să caute în reţeaua de drumuri judeţene. Pe de altă parte, le-am spus încă de mai bine de un an şi jumătate tuturor primarilor că, spre deosebire de predecesorul meu, eu n-o să mă opun să declasific un drum dacă există o cerinţă din partea a două primării care au şanse mai mari la finanţare pentru modernizarea drumului respectiv decât Consiliul Județean. Constituirea unui ADI pe modelul Dumitra - Şintereag sau Şanţ - Lunca Ilvei. De ce asta?! Nu vreau să blochez modernizarea unui drum ca să mă pot eu lăuda că am 750 de km de drumuri judeţene. Pot rămâne şi cu 350”, a mai spus președintele CJ.
Radu Moldovan spune că împreună cu primarii au ajuns la concluzia că după ce se va ști exact ce fonduri vor fi alocate în următorul exercițiu financiar de la UE se vor stabili noile politici și în ceea ce privește drumurile din județ.
“Eu îmi doresc ca un număr cât mai mare de kilometri de drumuri să poată fi modernizate în următorul exerciţiu financiar” a precizat acesta.
Deciziile în ceea ce privește modalitatea de administrare a drumurilor de acum încolo va fi luată după ce se va primi un răspuns de la UE privind programele ce vor fi finanțate în România în perioada 2014 - 2020.
Apoi primăriile din județ care vor să acceseze fonduri pentru modernizarea drumurilor o vor putea face, cu tot sprijinul de la județ: „cei care vor să se asocieze pentru modernizarea a nu ştiu ce drum, foarte bine, procedurile nu sunt foarte grele, pentru că e decizia CJ şi a CL cu un aviz de la Ministerul Transporturilor. Sunt lucruri care se pot rezolva” a conchis Radu Moldovan.