Comunicarea electronică pare a fi un proiect la nivel naţional care promite contribuabililor mai puţini nervi şi mai puţin timp pierdut la cozile de la finanţe.
Pentru a stopa fenomenul de stat la cozi pentru a-şi plăti taxele şi impozitele sau pentru a obţine o adeverinţă, contribuabilii vor avea parte în viitorul apropiat de un sistem on-line care va permite eliberarea documentelor fiscale.
Comunicarea electronică pare a fi soluţia perfectă pentru o funcţionare mai bună a sistemului. Proiectul care face parte din ordonanţa 40/2014 este la stadiul în care se urmăreşte stabilirea documentelor ce se vor putea obţine pe cale electronică, fără a necesita prezenţa la sediul finanţelor publice din judeţ.
„Este o măsură naţională, o ordonanţă la care aşteptăm procedurile. Încă nu este pusă în aplicare. În momentul în care vom primi procedurile o să vedem despre ce acte administrative este vorba”, explică directorul Cristian Parasca.
Acesta a mai precizat în cadrul şedinţei de colegiu prefectural organizată miercuri că se va începe comunicarea în formă electronică între instituţie şi contribuabili cu un anumit gen de acte administrative, iar pe parcurs se va extinde şi dezvolta întreg sistemul.
Deocamdată nu s-a stabilit ce formulare vor putea fi obţinute pe această cale şi care va fi procedura de aplicare a proiectului.