Primarul Ovidiu Creţu nu se dă bătut şi insistă că centura ocolitoare Bistriţa 2 Sud trebuie făcută. CNADNR a cerut luna trecută certificatul de urbanism de la Primăria Bistriţa pentru efectuarea studiului de fezabilitate, dar ieri, reprezentantul POS Transport anunţa clar că nu sunt bani pentru acest proiect.
Centura ocolitoare, un proiect controversat
Realizarea unei variante ocolitoare a municipiului Bistriţa pe traseul 2 Sud, un proiect extrem de controversat de bistriţeni, dar în acelaşi timp foarte dorit de primarul Ovidiu Creţu!
Despre realizarea unei centuri ocolitoare se vorbeşte de ani de zile, însă deocamdată, în afară de procese, dezbateri publice şi un referendum nu s-a realizat concret nimic.
Primarul Ovidiu Creţu, cel mai mare susţinător al variantei 2 Sud, insistă că o astfel de investiţie este necesară şi că Bistriţa nu poate pierde oportunitatea de a primi cei 174 de milioane de euro.
Nu puţini sunt cei care condamnă această variantă şi spun că traseul nu este bun pentru că ar distruge Pădurea Codrişor şi ar rade de pe hartă multe case care au fost construite în ultimii ani prin partea de sud a oraşului.
Edilul a organizat chiar şi un referendum pe această temă, dorind astfel să afle care este părerea bistriţenilor despre realizarea acestei investiţii. Deşi numărul celor care au mers la vot a fost extrem de mic, puţin peste 10.000, Creţu spune că a ieşit învingător după numărarea voturilor, cele favorabile variantei 2 Sud fiind mai multe decât cele împotriva acestui traseu.
Nu sunt bani pentru centură, dar se fac deja pregătiri pentru realizarea acesteia
Autorităţile locale şi reprezentanţii CNADNR au făcut deja primii paşi pentru punerea în practică a acestui proiect. A fost cerută de la Primăria Bistriţa eliberarea certificatului de urbanism pentru efectuarea unui studiu de fezabilitate. Cererea a fost făcută luna trecută şi a fost deja aprobată de către Primăria Bistriţa.
Ieri, în cadrul unei conferinţe de presă care a avut loc la Consiliul Judeţean au fost invitaţi reprezentanţi ai CNADNR şi ai POS Transporturi. În cadrul acestei întruniri s-au purtat câteva discuţii şi despre varianta ocolitoare a municipiului Bistriţa.
Marcel Boloş, reprezentantul Autorităţii de Management pentru Programul Operaţional Sectorial Transporturi, a explicat ieri la Bistriţa că deocamdată nu sunt fonduri pentru acest proiect şi că în acest an nici nu vor fi.
„Valoarea investiţiei este una însemnată pentru Programul Operaţional Sectorial Transporturi. Pentru această perioadă programată, dată fiind valoarea investiţiei, poate că e bine să analizăm prudent. De ce? Pentru că proiectul pleacă spre aprobare la Comisia Europeană şi cred că, discutând la modul cel mai realist, şansele sunt pentru următoarea perioadă de programare (n.red. 2014 - 2020). Eu rămân optimist, în sensul că perioada de programare începe din 2014 şi un astfel de proiect trebuie pregătit cu deosebită prudenţă”, a declarat Marcel Boloş.