Astăzi, în cadrul Colegiului Prefectural, au fost prezentate rapoartele de activitate ale Inspectoratului Județean pentru Situații de Urgență Bistrița-Năsăud. Care sunt principalele direcții de acțiune pentru anul 2017:
1. Perfecţionarea continuă a personalului pentru îndeplinirea cu succes a tuturor misiunilor încredinţate;
2. Creşterea şi eficientizarea activităţii de prevenire;
3. Asigurarea condiţiilor optime de muncă şi logistică pentru îndeplinirea cu succes a tuturor misiunilor;
4. Asigurarea unui management adecvat al situaţiilor de urgenţă la nivel local, creşterea responsabilităţii primarului în managementul situaţiilor de urgenţă, crearea unei mentalităţi adecvate la nivelul comunităţilor locale pentru cunoaşterea diferitelor tipuri de riscuri specifice;
5. Implicarea serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă în informarea preventivă a populaţiei, continuarea procesului de creștere a capacității de intervenție a acestora;
6. Aplicarea Strategiei de prevenire şi combatere a corupţiei în cadrul inspectoratului;
7. Menținerea climatului de încredere în instituţie;
8. Continuarea modernizării reţelelor de comunicaţii pentru a se reduce timpul necesar alertării gărzilor de intervenţie şi a timpului de răspuns;
9. Continuarea lucrărilor la baza de pregătire în funcție de buget;
10. În urma finalizării construcției, pentru subunitatea din localitatea Lechința, se vor continua demersurile pentru înființarea unei subunități în zona de câmpie a județului;
11. Continuarea reînnoirii parcului auto al Inspectoratului (cu sprijinul IGSU și CJ Bistrița-Năsăud);
12. Operaționalizarea centrelor de coordonare şi conducere a intervenției şi finalizarea Sistemului de Management Informațional pentru Situații de Urgență;
13. Continuarea demersurilor pentru mansardarea și anveloparea clădirii;
14. Sărbătorirea a 80 de ani de la înființarea primei unități de pompieri din județ și primirea drapelului de luptă a inspectoratului în luna aprilie;
15. Schimb de experiență cu partenerii din străinătate;
16. Finalizarea spălătoriei pentru autospecialele de la sediul inspectoratului;
17. Pregătirea unui echipaj de scafandrii.
În ceea ce priveşte evaluarea activităţii Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, analiza a evidenţiat acţiunile întreprinse în anul 2015 pentru asigurarea unui management eficient al riscurilor, care au vizat atât latura preventivă, cât şi cea a intervenţiei pe timpul manifestării tipurilor de risc.
La nivelul judeţului nostru, calitatea acţiunilor susţinute de către toţi factorii implicaţi (membrii C.J.S.U. şi C.L.S.U.) a crescut în ultimii ani, datorită unei abordări inter-instituţionale mult mai cuprinzătoare şi coordonate. La nivelul judeţului nostru s-au creat premisele unei astfel de abordări odată cu operaţionalizarea C.J.C.C.I. (Centrul Judeţean de Conducere şi Coordonare a Intervenţiei).
ISU BN