Guvernul a trimis Comisiei Europene varianta finală a Mater Planului de Transport, iar printre drumurile cu prioritate sporită se află şi centura ocolitoare a Bistriţei. Pe lista variantelor ocolitoare sunt 14 proiecte, iar centura Bistriţei se află pe locul 10 cu 42,86 de puncte.
"În cele aproximativ 1.000 pagini, documentul prezintă atât proiectele de infrastructură, cât şi strategia de implementare a acestora pe cele două perioade de programare 2014-2020 şi 2020-2027. Actuala varianta a MPGT este rezultatul negocierilor pe care Ministerul Transporturilor le-a avut cu experţii Comisiei Europene şi va fi prezentată Comisiilor de transporturi din Senat şi Camera Deputaţilor în cursul săptămânii viitoare. De asemenea, în ultima săptămână a lunii mai este programată la Bruxelles o nouă întâlnire între specialiştii Ministerului Transporturilor şi experţii Comisiei Europene pentru discuţii finale asupra documentului", informează Ministerul Transporturilor.
Conform noii strategii de implemetare a Master Planului General de Transport varianta ocolitoare a Bistriţei are prioritate, iar costul estimat pentru realizarea acesteia este de 70 de milioane de euro.
Centura ar urma să aibă o lungime de 14,6 kilometri, iar punctajul obţinut pentru obţinut pentru realiarea acesteia este de 42,86. Cele mai multe puncte le-a obţinut centura ocolitoare pentru Vaslui care are 85 de puncte, iar cele mai puţine, cea de la Câmpulung Moldovenesc, 22,86 de puncte.
Tot în Mater Planul de Transport mai sunt cuprinse şi trei drumuri transregio care trec prin Bistriţa-Năsăud. Unul, care are o lungime de 78 de kilometri, pleacă de la Sărăţel spre Târgu Mureş.
Cel de-al doilea, cu o lungime de 130 kilometri, porneşte din Beclean, trece prin Salva şi ajunge până la Moisei. Al treilea drum pentru care Guvernul speră că fie obţinută finanţare leagă Bistriţa de Suceava.