Expo Bistrița 2012, ediția de toamnă nu diferă cu nimic de celelalte 19 ediții. La fel de răsuflată, fără obiective și fără a ajuta cu nimic economia bistrițeană. Am vizitat standurile cu ciorapi, bluze, pantofi și alte asemenea, denumite pompos de către organizatori “Expo”, adăpostite în de acum celebrul cort de pe pietonal.
Pe lângă mirosul de magazin sătesc, rămâi cu un gust amar. Ai senzația unui loc aflat la ani lumină de lumea civilizată, europeană, despre care ne vorbește standul cu balonașe alb albastre al organizatorilor. Cu asemenea evenimente, lipsite de țintă dar mai ales organizate fără pic de imaginație, vom rămâne în continuare la periferia lumii civilizate.
Nu se poate ca, din dorința de a cârpi bugetul instituției organizatoare, să ni se vândă un târg sătesc, pe post de evenient care poartă numele unui oraș respectabil. Cred că este momentul ca oamenii de afaceri bistrițeni să pretindă altceva, iar structura asociativă care-i reprezintă, să fie obligată să genereze programe serioase pentru a sprijini în mod real mediul de afaceri local.
Nu putem da vina pe criză pentru toate șușele pe care le organizăm, taxând în același timp la sânge, puținele firme care mai găsesc ceva interesant în a participa la această struțo-camilă numită pompos Expo Bistrița.
Nu cred că piața bistrițeană este neinteresantă, pentru firme serioase. Dar acestea își resprectă blazonul și nu participă la bâlci, oricum s-ar numi acesta. Pentru exemplificare vă anexez afișul, care spune destule despre calitatea evenimentului, este sugestiv.
Conducerii înțepenite în proiect a CCI îi recomand ca model acțiunile celor din Alba Iulia, asta ca să nu le grevez bugetul punându-i să participe la câteva evenimente expoziționale de vârf din București sau doamne ferește din străinătate.