Şi directorii de şcoală pot fi scoşi la tablă pentru a primi ca orice elev, calificative de genul „Foarte bine”, „Bine” sau „Nesatisfăcător”. Directorii judeţului au avut de completat o fişă de auto-evaluare, cu puncte acordate pentru fiecare obiectiv îndeplinit. Pentru „foarte bine” directorii ar trebui să obţină între 86 şi 100 de puncte.
Chestionarele (destul de stufoase) au fost trimise de directorii de şcoală din Bistriţa-Năsăud în cursul lunii iulie, urmând ca până la sfârşitul lui august, Inspectoratul Şcolar Bistriţa-Năsăud să ia în discuţie corectitudinea acestor auto-evaluări într-un Consiliu de Administraţie. Cu luciditate şi încredere, cei 119 directori de şcoli s-au auto-evaluat şi s-au punctat singuri, certificând dacă au reuşit să îndeplinească indicatorii de performanţă.
Conform fişei, directorii şi-au acordat puncte pentru organizarea activităţilor în şcoli, pentru felul în care au reuşit să facă rost de manuale, caiete de exerciţii, culegeri, planşe, hărţi sau cărţi pentru bibliotecă, pentru structurarea orarului şcolii sau supervizarea desfăşurării activităţilor extracurriculare şi a concursurilor şcolare, pentru asigurarea caracterului stimulativ, pentru implicare, participare, formare, dezvoltare profesională şi profesională a cadrelor didactice, pentru negocierea sau rezolvarea conflictelor între reprezentanţii diverselor discipline – în interesul elevilor.
Directorii din judeţ au trebuit să-şi mai dea note pentru chestiuni referitoare la resurse umane, resurse financiare şi materiale sau dezvoltare şi relaţii comunitare. O asemenea evaluare se face la sfârşitul fiecărui an şcolar, a confirmat pentru Bistriteanul.ro Mihai Mureşan, inspectorul şcolar general adjunct al ISJ, adăugând că evaluarea pentru anul şcolar 2011-2012 se va organiza până la finele acestei luni.
Gavril Câmpan, inspectorul şcolar pentru managementul educaţional şi evaluări s-a ocupat de centralizarea fişelor de autoevaluare, a precizat că acestea au fost trimise deja de directorii şcolilor din judeţ. „Ar mai fi de discutat în plus doar ce au mai reuşit să facă peste vară, dacă pot să asigure transportul elevilor la şcoală, dacă au resurse pentru încălzirea şcolilor la iarnă şi alte probleme administrative” a spus Gavril Câmpan.