Deși alegerile locale nu bat încă la ușă, unii potențiali candidați care încă nici nu au primit unda verde de la liderii partidelor să intre în cursă au început deja campania pe...Facebook. Mai activi și mai vehemenți decât până acum, internauții politici speră să atragă voturile electoratului în prima fază în mediul virtual.
Motivați probabil de puterea pe care a dovedit-o mediul virtual la alegerile prezidențiale, aspiranții la fotoliul de primar al Bistriței s-au pus pe treabă și au început campania pe Facebook. Asta deși partidele încă nu și-au anunțat și nici chiar stabilit candidații la fotoliile de primari.
Din grădina PNL, printre cei care și-au anunțat intenția de a candida la Primăria Bistrița se numără Alin Seserman, Dorin Dobra, Eugen Curteanu și Calo Viorica, Filip Moisil, Florin Urâte, Ioan Turc și Liviu Rusu. În cele ce urmează le luăm la puricat conturile și paginile de Facebook ale celor mai spumoși și vehemenți pretendenți.
Dorin Dobra este activ pe Facebook încă de la celalaltă campanie electorală. Acesta postează adesea informații despre activitatea sa parlamentară, dar și opinii politice cu privire la diverse evenimente și decizii ce au în prim plan Bistrița. Liberalul, însă, nu a separat contul personal de cel de om politic, astfel că printre declarații politice vedem strecurate și fotografii de la nunți de exemplu.
Alin Seserman nu lasă o zi să treacă fără să comenteze pe Facebook, criticând de la decizile luate de administrație până la orele la care încep meciurile. În ultima vreme, consilierul local și-a mai mărit și numărul de prieteni de pe Facebook.
Eugen Curteanu are un cont și o pagină de Facebook, una mai ignorată decât alta. Dacă pe pagina de Facebook nu a mai postat de la campania trecută, pe contul său îi lasă pe alții să dea detalii despre activitatea sa.
Campania a început-o și Calo Viorica, primul pas fiind o pagină de Facebook. Dacă pe contul personal liberala postează și distribuie ce îi vine la mână, de la reportaje la previziuni astrologice, pe pagina „oficială” este mai temperată și se limitează la declarații politice. Din păcate, pagina nou creată dedicată campaniei din 2016 a adunat doar 190 de like-uri.
Filip Moisil încă nu și-a transformat contul personal de Facebook într-un instrument de campanie, mulțumindu-se să posteze despre realizările fiului său Matei într-ale downhill-ului și nu mesaje politice.
Florin Urîte și Ioan Turc au conturi însă sunt inactivi, în timp ce Liviu Rusu nici măcar nu există pe rețelele sociale.
Mai puțin interesat de toată treaba aceasta virtuală pare să fie primarul în exercițiu Ovidiu Crețu. Pe pagina oficială a edilului, numită „Crețu Primaru'”, s-a postat ultima dată în anul 2013.