Primarul Ovidiu Creţu a început campania electorală într-o manieră cel puţin derajantă pentru bistriţenii care s-au trezit în poştă cu somaţii de plată de la Serviciu de Taxe şi Impozite al municipiului.
Multor bistriţeni le-a stat inima în loc atunci când au găsit în cutiile poştale plicuri de la Taxe şi Impozite. Un astfel de plic nu e niciodată o veste bună, chiar dacă te ştii cu taxele plătite la zi. Şi într-adevăr, în plicurile puse în cutiile poştale de către angajaţii de la Taxe şi Impozite - pentru că Primăria nu are bani să plătească Poşta să ducă scrisorile, au fost puse somaţii de plată pentru toţi contribuabilii, chiar şi pentru cei care erau cu plata la zi. Aceştia din urmă erau somaţi să plătească "zero" lei.
Dar alături de somaţia în cauză, în plic era şi o broşură electorală a lui Ovidiu Teodor Creţu în care erau trecute „realizările primarului în mandatul 2008-2012”. Folosindu-se de sigla oficială a oraşului şi de sloganul ales recent, primarul Creţu se laudă în broşura de 12 pagini cu reabilitarea Bisericii Evanghelice şi a unor clădiri din zona de rezervaţie istorică, cu modernizarea Pieţei Sfânta Ana şi a trotuarelor din municipiu, cu asfaltarea unor străzi din zonele noi de locuinţe şi a celor din Ghinda şi Slătiniţa.
În paginile frumos colorate ale broşurii apar şi poze cu blocurile reabilitate termic sau blocurile cu locuinţe sociale din Viişoara şi Subcetate. Este de reamarcat faptul că Ovidiu Creţu îşi asumă şi construirea Bazei Sportive Casa Ema, din interiorul fostelor Băi comunale, cu cel mai mare bazin de înot din oraş.
Şi cum din nicio campanie nu pot să lipsească promisiunile, Creţu a pus pe ultima pagină a broşurii „realizarea strategiei de dezvoltare a municipiului pe următorii 20 de ani, Planul de Acţiune pentru Energie Durabilă şi Planul Urbanistic General”. Aici sunt puse poze cu un tramvai care trece prin faţa unui McDonalds, semn că se doreşte ca populaţia Bistriţei să depăşească 150.000 de locuitori (o condiţie esenţială pentru ca McDonalds să deschidă o unitate la Bistriţa) precum şi două imagini cu Complexul Sportiv Wonderland şi cu Parcul Industrial Bistriţa Sud.
Municipalitatea a realizat în jur de 40.000 de astfel de broşuri pentru toţi contribuabilii. Cei care încă nu au primit aceste plicuri pot sta liniştiţi pentru că urmează să ajungă şi la ei. Pe broşuri nu este scris cine le-a tipărit şi nici numărul de exemplare, aşa cum ar trebui.