Apelurile false curg pe bandă rulantă la 112, puţin peste 33 % din cele primite anul trecut fiind venite de la persoane care aveau nevoie de ajutor sau care doreau să ajute pe cineva aflat la necaz.
În anul ce a trecut, la Numărul Unic de Urgenţă 112, în judeţul nostru, au fost primite şi tratate 180.908 apeluri, doar 33,61 % fiind reale. "Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay", spun cei de la Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.
Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. De asemenea, oamenii solicită informaţii despre numere de telefon, cer legătura cu diverse instituţii şi persoane publice sau solicită sfaturi medicale, lucruri care doar încurcă activitatea dispecerilor de serviciu.
Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi.