Atunci când nu sunt mulţumiţi de produsele pe care le achiziţionează din magazine cumpărătorii pot cere ajutorul celor de la Protecţia Consumatorului. Dacă plângerile sunt întemeiate, nemulţumiţii au şanse să îşi recupereze banii. În ultima perioadă magazinele reclamate au dat înapoi clienţilor nemulţumiţi peste 7000 de lei.
Comisarii de la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bistriţa-Năsăud fac periodic verificări în magazine pentru depistarea produselor neconforme ori care nu ar trebui să se afle pe rafturi pentru vânzare.
De asemenea, comisarii fac verificări şi atunci când primesc reclamaţii. În ultimul trimestru al acestui an din cele 102 reclamaţii ajunse la CJPC BN 62 au fost întemeiate, 19 neîntemeiate, 15 redirecţionate către alte instituţii iar alte 6 au fost reclamaţii anonime.
Potrivit unui raport al celor de la CJPC BN în urma controalelor efectuate ca urmare a reclamaţiilor au fost magazine care au restituit clienţilor banii daţi pe produsele de care nu au fost mulţumiţi. În total, 7.369 de lei au fost recuperaţi de la magazine de către consumatorii care au cerut despăgubiri.
În trimestrul al III-lea al acestui an comisarii de la CJPC BN au efectuat 206 controale în urma cărora au aplicat amenzi în valoare de 54.500 de lei.