Centura de sud a Bistritei nu va fi construita, cel putin deocamdata. Primarul Ovidiu Cretu sustine ca exista o problema in ceea ce priveste eliberarea certificatului de urbanism si ca se discuta cu proiectatul pentru a muta traseul. De asemenea, exista si o problema a banilor, Ministerul Transporturilor ar putea aloca doar in 2014 banii necesari.
Primarul Bistritei, Ovidiu Cretu, a anuntat astazi intr-o conferinta de presa sustinuta la sediul PSD BN ca disputata Centura de Sud a municipiului nu va fi construita pentru ca banii necesari nu vor fi prinsi in Programul Operational Regional 2007 – 2013.
Centura de sud a Bistritei a starnit multe controverse. Bistritenii care locuiesc in zona prin care centura isi avea traseul erau total nemultumiti de faptul ca prin apropierea caselor vor trece zilnic sute de masini.
De asemenea, nici ecologistii nu au imbratisat ideea prin care pentru ridicarea centurii trebuiau defrisati o parte din copacii din padurea Codrisor.
Consiliul Judetean nu a emis in timp util certificatul de urbanism pentru ridicarea centurii si pentru a rezolva aceasta problema autoritatile locale au propus mutarea traseului centurii de sud doar pe teren aflat pe teritorul municipiului Bistrita, astfel incat certificatul de urbanism sa poata fi emis de catre consilerii locali si nu de cei judeteni.
In prezent se poarta discutii cu proiectatul traseului centurii de sud si cu reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale Romania pentru a ajunge la un consens in ceea ce priveste mutarea centurii de sud.
“Deocamdata nu vor fi alocati banii necesari pentru ridicarea centurii. Vom informa cetatenii cu privire la acest lucru. Poate in Programul operational Regional 2014 - 2020 vor fi alocati banii necesari” a declarat primarul Cretu in cadrul conferintei organizata la sediul PSD BN.
Conform proiectului intocmit Centura de sud ar urma sa porneasca din Viisoara in zona Gropii Sarata, ar tranversa apa inspre Valea Budacului (zona Zavoaie), s-ar continua prin padurea Codrisor, pe cursul raului Bistrita, Valea Ghinzii, ar tranversa Dealul Cocos si s-ar uni cu DN 17, in zona Unirea.
Valoarea totala a acestui proiect este de 70 de milioane de euro.