Zilele trecute conducerea județului anunța că cel mai probabil pe 15 martie vor începe lucrările de modernizare a celor două sectoare de drum, licitate deja de CNADNR, care leagă Bistrița de Năsăud și Năsăudul de Beclean. Surpriză însă! E nevoie de autorizație de construcție pentru începerea acestor investiții!
Teoretic mâine ar fi putut să înceapă lucrările de reabilitare a primelor două tronsoane din drumurile naționale care leagă Bistrița de Năsăud și Năsăudul de Beclean, însă drumarii susțin că aceste lucrări nu vor începe decât, în cel mai fericit caz, la finalul acestei luni după ce firmele care au câștigat licitația de reabilitare a acestor sectoare de drum vor obține certificatele de urbanism și autorizațiile de construire de la Consiliul Județean, vizate de Inspecția în Construcții.
Președintele Consiliului Județean, Radu Moldovan, anunța în urmă cu o săptămână că din 15 martie vor începe lucrările de reabilitare a primilor 35 km de drum național care fac legătura între Bistrița și Maramureș prin Pasul Șetef și leagă Becleanul de Suceava prin Pasul Rotunda. Însă veștile nu sunt deloc îmbucurătoare... Mâine nu vor începe aceste lucrări! Motivul? Din acest an este nevoie pentru lucrările de întreținere la drumuri de obținerea certificatelor de urbanism și a autorizațiilor de construire!
Directorul Secției de Drumuri Naționale Bistrița-Năsăud, Alexandru Slavita, spune că actele au fost deja depuse la Consiliul Județean pentru obținerea certificatului de urbanism, apoi se va obține autorizația de construire care va fi vizată și de Inspecția în Construcții. În aceste condiții, cel mai probabil abia spre finalul lunii vor începe lucrările la cele două tronsoane de drum, apreciază directorul SDN Bistrița-Năsăud.
Pentru reabilitarea primilor 35 km de drum național, din cei 163, au fost alocați bani de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, care a declarat câștigătoare în urma licitațiilor, trei firme, două din Cluj și una din Rebra.
Prima licitație a fost câștigată de SC Diferit SRL din Cluj-Napoca care va încasa suma de 8,24 milioane de lei pentru reabilitarea a 13,5 kilometri de drum care traversează localitățile Dumitra, Cepari, Liviu Rebreanu, Năsăud și Salva. Tot aici trebuie reabilitate și 42 de podețe, dar și șase poduri.
A doua licitație a fost câștigată de Asocierea dintre SC Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL SA și Dimex 2000 Company SRL care vor încasa 12.581.000 lei pentru lucrările de modernizare a 21,5 kilometri de drum care trece prin Coldău, Beclean, Săsarm, Chiuza, Piatra și Mocod, oprindu-se la intrare în localitatea Salva. Și aici sunt prinse pentru modernizare 47 de podețe și șapte poduri.
Pentru reabilitarea acestor două sectoare de drum, CNADNR va folosi o tehnică nouă – reciclarea în situ, care a fost folosită pentru prima dată anul trecut, iar conducerea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România spune că din punct de vedere tehnic drumul este impecabil și asta permite ca până în vară lucrările pentru aceste două tronsoane de drum să fie finalizate.