Bistritenii sunt vigilenti atunci cand ies la cumparaturi si vor sa se aprovizioneze cu produse alimentare sau nealimentare. Intr-un sondaj realizat de comisarii de la Protectia Consumatorilor s-a aratat ca 96% dintre bistriteni citesc eticheta produsului inainte de a-l cumpara, pe cand 4% nu fac acest lucru.
Cu ocazia Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor din 15 martie, comisarii de la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor au realizat un sondaj de opinie in randul bistritenilor.
La acest sondaj au participat peste 300 de bistriteni dintre care majoritatea proveneau din mediul urban si s-a desfasurat pe o perioada de trei saptamani.
Din acest sondaj a rezultat faptul ca putini sunt bistritenii care isi cunosc foarte bine drepturile de consumator. Doar 27% dintre bistriteni isi cunosc foarte bine drepturile, 13 % dintre bistriteni habar n-au ce drepturi au, iar ceilalti au sustinut ca isi cunosc drepturile doar “bine”.
Ceea ce au dedus comisarii de la Protectia Consumatorilor din acest sondaj a fost faptul ca bistritenii sunt precauti atunci cand vine vorba de alimentatie. 96% dintre cumparatori citesc eticheta inainte de a-si achizitiona un produs, pe cand un procent de 4% nu fac acest lucru.
Bistritenii au declarat ca sunt nemultumiti de serviciile pe care le presteaza furnizorii de utilitati publice (37 %), pe locul doi fiind situate serviciile financiare (27 %), urmate de produsele alimentare (17,68 %) s.a.
Cand bistritenii intampina o problema dupa ce si-au cumparat un bun sau un produs pot apela la angajatii CJPC BN, la vanzatorul, comerciantul sau producatorul bunului vandut. 89% dintre cei care au depus plangeri spun ca bistritenii au fost multumiti de modul in care le-a fost solutionata problema.