Centrul de Preluare a Apelurilor de Urgenta 112 Bistrita-Nasaud inregistreaza aproximativ 600 de apeluri in fiecare zi. Din acestea, aproximativ 450 de apelanti adreseaza injurii la adresa centralistelor sau nu spun abolut nimic.
Astazi, Sistemul National Unic pentru Apelurile de Urgenta 112 in Romania implineste cinci ani de cand se afla in serviciul cetatenilor. Conform statisticilor realizate de institutie, doar 25% dintre apelurile pe care le inregistreaza zilnic sunt cazuri reale.
Aceeasi situatie este si in judetul nostru. Potrivit reprezentantilor Centrului de Preluare a Apelurilor de Urgenta 112 Bistrita-Nasaud, centralistele inregistreaza aproximativ 600 de apeluri in fiecare zi, insa majoritatea sunt glume proaste, cei care suna injurandu-le sau tinand linia ocupata aiurea, fara a rosti vreun cuvant.
Serviciul 112 functioneaza non-stop, chiar si de sarbatorile legale fiind cineva care sa directioneze urgentele catre Politie, Ambulanta sau Pompieri, in functie de natura evenimentului.
“Primim diverse telefoane, o parte sunt urgente, insa sunt si persoane care ne injura. Noi trebuie sa ne luam munca in serios si sa tratam fiecare telefon ca si un caz real in care cineva are nevoie de ajutor” a declarat o centralista a serviciului 112 Bistrita-Nasaud.
Anul trecut, Dispeceratul 112 din Bistrita-Nasaud a primit aproximativ 230.000 de apeluri, dintre care peste 175.000 au fost false. Aproape 55.000 au fost cazuri reale, ceea ce reprezinta doar 25% din totalul de apeluri.