12 şcoli cu profil tehnologic din Bistriţa-Năsăud sunt implicate într-un proiect finanţat din fonduri europene, la care contribuie, alături de Inspectoratul Şcolar Judeţean şi parteneri din Italia, Franţa, Elveţia, Olanda şi Letonia. Proiectul îşi propune să ajute aproape 600 de elevi bistriţeni să se orienteze mai bine profesional.
“Este un proiect foarte ambiţios care pune în discuţie metode inovatoare care să-i ajute pe elevii europeni să se orienteze spre profesii pe care să le îndrăgească. La nivel european, vorbim de aproape 3.500 de elevi din 87 de şcoli care vor beneficia de rezultatele proiectului” a spus Nicola Alimenti, coordonatorul proiectului.
Inspectoratul Şcolar Judeţean Bistriţa-Năsăud a organizat, în calitate de partener, prima reuniune a proiectului Transfer de Inovaţie Leonardo da Vinci “Co-Building A Good Guidance”.
Timp de patru zile, la Bistriţa se vor purta primele discuţii între partenerii din Italia, Franţa, Elveţia, Olanda, Letonia şi România – reprezentată de Inspectoratele Şcolare din Arad şi Bistriţa-Năsăud. Scopul proiectului este pilotarea şi extinderea unei metode noi de orientare profesională şi de carieră la elevii de clasa a X-a, prin formarea de formatori în unităţile şcolare.
Claudiu Crişan, membru în echipa de proiect şi profesor de engleză la Liceul Agricol din Bistriţa a explicat pentru Bistriţeanul.ro că o secvenţă a acestei metode inovatoare de orientare a elevilor constă într-un concurs internaţional intitulat “Steps to my future” în cadrul căruia – prin intermediul artelor vizuale şi al creativităţii – elevii îşi vor descrie pentru alţi colegi ai lor profesia pe care şi-o doresc în viitor.